Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 28 oktober 2011

RÄDDA UTE-KATTERNA FRÅN ATT FRYSA I VINTER del 3



Tid:       19 November Kl.19.00- 21 December Kl.16.30 2011
Plats   Prästgårdsvägem - Prosten Linders väg Geneta Södertälje
Skapad av Marie-Louise Grimlund

Mer info:
Irina, Anna och Sofia försöker få in katter födda utomhus till Jourhem
och familjehem. De behöver vaccineras, kastreras,steriliseras och opereras
Skänk gärna en slant, så mycket Du kan avvara till kontonummer
161 59 33 - 7     SEK
TACK !

Vi behöver Jourhem till katterna vi ska fånga, om Du vet att  Du kan hjälpa oss att  ta  hand om en katt.
HÖR AV DIG !

Marie-Louise  Mobilnr. 0708 391 336 
Sänd gärna ett SMS
eller maila seve_ina@hotmail.com
OBS !
Detta är inget man närvarar.
Du sätter in en slant
eller så fixar Du ett
Jourhem till de katter som ska 
fångas in.

Och det är bråttom !

87 inbjudna hittills
75 har inte svarat
2 kanske deltar
4 kommer att göra det
6 har redan avstått
från att hjälpa oss




12 kommentarer:

  1. Ja tänk om folk kunde ta hand om alla de stackars katter som de låter gå för vind och våg .. man blir så otroligt rasande när man ser det och tyvärr så får man se det varje dag :)

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen hos mig!
    Jag är ju ingen kattmänniska mer hund dårrå.
    Men det beror på allergi.Men jag passar grannfruns 3 katter när hon är bortarest.Brukar ta på mig trädgårdshansdskar så att jag kan kela med dom vad gör man inte för de är ju så himla keliga!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Hur mycket tar ni betalt för katterna?

    SvaraRadera
  4. Det är så underbart att det finns folk som ni som hjälper de stackars katter :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir när jag läser att det finns människor som tar sig ann hemlös katter. Det är ett otyg att folk har så kallade sommarkatter.
    Vi har några här i stan som hjälper till att ta hand om katter och där har jag bidragit med en slant.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Katten jag visade på bild är just en sådan katt. Han flyttade hem till oss i söndags. Han har bott på ett katthem utanför Falkenberg i en dryg månad. Han verkar trivas hos oss och vi är glada att vi kunnat ge honom ett nytt hem.
    Vi bor ju långt ifrån Södertälje så jag har tyvärr inga tips att ge dej.

    Blomman du frågade om för ett tag sedan var en taklök som blommade.

    Lycka till med ert arbete!

    SvaraRadera
  7. Vad gör man om man är intresserad av att köpa någon av dessa katter? Är de kastrerade och vaccinerade när man får dem?

    SvaraRadera
  8. Jag tycker inte att detta verkar vara seriöst. Jag har skrivit i detta forum och frågat vad man ska göra om man är intresserad av att köpa någon av dessa katter, men inte fått något svar.

    Jag har också skrivit till två av dessa personers facebooke sidor och visat intresse, men inte heller där har man svarat trots att det var flera dagar sedan jag skrev och frågade........

    Känns inte som att de bryr sig särskilt mycket.

    SvaraRadera
  9. Jodå vi är seriösa. Men detta är en min blogg,då jag på Facebook har öppnat en sida för evenemanget om att "Rädda utekatterna från att frysa i vinter"Anonym är det att vara seriös, kan ju inte nå Dig.
    maila till seve_ina@hotmail.com så lämnar hon besked om var Du som är anonym kan få tag på en katt.Nu gäller det att få tag på Jourhem, så vi kan fånga in flera katter.
    MVH Vitsippan

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Eftersom jag skrivit till dig även på Facebook har du kunnat nå mig där........

    SvaraRadera