Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 2 oktober 2011

INGET NYTT PÅ KATT- SIDAN

Har väl inte mycket att berätta för Dig.
Mer än att idag ska det göras ett nytt försökt att fånga in Bruna
och om vi har tur även hennes mamma. Som Irina tror är dräktig.
Jag tror hon bara är fet, sedan hon fått mat hela tiden sedan jag började mata hennes
nuvarande kull.

Ingen har ju känt på henne, så nära kommer vi inte. Jag har haft turen att kunna fota henne inne i snöbärsbusken när de ätit.

De fotona finns på facebook.Hur man för över dem vet jag inte.

Hade ju en länk, men den har slutat att fungera, det växlar inte längre.

Du som är vän med mig på FB har sett dem.

Idag på morgonen skulle jag inte mata.Kändes konstigt att inte behöva gå ut i arla morgonstund.
Som jag gjort nu sedan 1 Juli och första tiden matade jag två gånger om dagen samt ett kvällsmål.=3

De två mönstrade som såg ut som våra katter som Missan fick.
Nu har jag försökt två gånger att få in foton från datorn, men det blir fel hela tiden.


Ja det här tar tid att lära om på nytt.



Nu fick jag in ett utan Mamma Missan.

Det är de 4 ungarna Balboo, främst, Gustav, (med vit bläs)
Bus-Anna med ruter på nacken och Denize.t.v.
Födda 28/5-91
Sista vi avliva var Denize som Dennis hade ihop med Missan
9/2-11
två blev sålda av sex.














8 kommentarer:

  1. Ny och fin layout har du i alla fall även om det inte är så mycket nytt på kattfronten. Hoppas att ni lyckas fånga in katterna!

    Lycka till!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färg på bloggen. Känns så lugnt och skönt här.
    Så söta kattungar, älskar katter!

    Ta din bästa dag!

    SvaraRadera
  3. Då jag var liten hade jag en katt som hette Missan, hon blev mycket gammal och fick många fina ungar. :)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för alla dina supergoa ord inne hos mig.
    Jag bli jätteglad
    Såå kul med smått men det kan vara svårt att få sålt dem fast du kanske alleredan har köpare.
    Kramizzzz Mysig fredag

    SvaraRadera
  5. så gott att höra att du tar så bra hand om dessa katter :)
    kram

    SvaraRadera
  6. Älskar katter av alla de slag! Hade bondkatter innan. Men pga att vägen går precis utanför vårt hus, så blev dom påkörda! Därför skaffade jag innekatter, som får vara ute i rastgård.
    Det här med bilder hit och dit är inte lätt! Ha en bra helg./Christina

    SvaraRadera
  7. Så bra av dig att du hjälper de fina kissarna, vad skulle bli av dem annars!
    Jodå hos oss är allt full fart som vanligt och salvan är superbra för nariga händer och nagelband, blir så lent så :)!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Åhh s¨ä söta kissar!!!
    Tack för dina gulliga kommentarer!
    Blir så glad,, Önskar dej en fin helg!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera