Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 9 oktober 2011

LYCKOTRÄFF

Trodde inte jag behövdes.
För att jag inte ser i mörkret.
Irina gillrade gallerburen med ett långt snöre,
som jag skulle dra i hårt ifall Bruna eller någon annan katt
gick in.
Det passerade 39 personer, varav fyra kom tillbaka.Störande.
Det bör nog vara helt tyst, så bara min stämma hördes då jag ropade
Bruna kom får Du godis.....mat.
Jag lockade förgäves, en hel timme stod jag invid en lyktstolpe.Bytte ben.
Stretcha. Lockade och ropade på Bruna om och om igen.

Till slut kom Irina och sa att troligtvis hade mamma katt gått in i fällan.
Så nu står hon i gallerburen i mitt kök. Hur lugn och tyst och fin.
Där finns en liten låda med kattsand.en skål med vatten och en liten bytta
med mat i.

Om hon mot förmodan skulle ha ungar ute, skulle hon nog inte vara så här lugn.
Jag har ju hela tiden trott att hon blivit fet av all mat som hon fått. Jag har ju matat
henne och ungarna i tre månader.
Skönt för henne att äntligen få komma in i värmen.

Efter att  i över fyra år varit ute i ur och skur, bott under en balkong.
Fått kull efter kull som hon jagat mat åt. Har sett henne och fjolårsungen.
Den som tiggde mat efter jag börjat mata hennes nya kull."Mina ungar".

Nu gäller det att få in Bruna, jag får försöka varje morgon nu, då det är minst
med folk ute.Kanske det går lättare nu när mamman inte finns ute längre.

Jag lovade ju att Du skulle få rapporter hur det hela förlöpte.
Irina och Anna var så glada. Och det är jag också såklart.
*********************************************************
Än är inte alla katter infångade, vi skulle behöva fler som hjälper till.
Som har stor erfarenhet hur man bäst går till väga.
Så hör av Dig.
08-550 39539            Mobil 0708 391336







2 kommentarer:

  1. Det var ju tur att ni fick tag i kattmamman och jag hoppas att katthemmet ser till att hon blir steriliserad så att hon slipper sätta fler kattungar till världen.

    Kram på dig du duktiga Majsan!

    SvaraRadera
  2. Jag kan ingenting om katter, men jag ser att du har fullt upp med dem! Hoppas att du/ni lyckas!

    SvaraRadera