Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 24 oktober 2011

RÄDDA UTE-KATTERNA FRÅN ATT FRYSA I VINTER

Aldrig trodde jag,men nu har jag gjort det. Öppnat en sida på Facebook, ett evenemang om att rädda så många vi någonsin kan.

Irina, Anna o.Sofia "jobbar" med att få in så många som möjligt. Igår blev det två.Förra helgen blev
det också två.
Den stora svarta katten hade en tand som växt utanför underkäken. Det finns en tandsjukdom bland katter,
Feline Odontoclastic Resorptive Lesions FORL. En av de vanligaste smärtsamma sjukdomarna i munhålan hos katt.Sjukdomen yttrar sig i att tandens emalj skadas och att tanden bryts av.
De får svårt att tugga kall och hård mat.

Ska försöka skaffa sponsorer som är villiga att sätta in lite kontanta medel för de utgifter som
redan blivit för stor.

En FB-vän har redan lovat skicka en slant bara jag fixar ett bankgiro.
Det ska jag ordna med idag.
Har även öppnat en sida på FB evenemang om objektet att få in så många som möjligt.

Irina,Anna o.Sofia har ju sina vanliga arbeten vardagar, sitt hem att ta hand om.Men ändå
ställer de upp helt och fullt med detta. Jag upplåter mitt hem med att förvara burar och fångstfällor.
Det är det minsta jag gör.Det började ju med att jag matade kattungar i en snöbärsbuske.
Men inte nog med det Rosmari är en kattälskande kvinna som bor på Prästgårdsvägen i höghusen,
som har matat katter under en balkong i många år.Nu ska hon flytta från området.Så då borde alla hennes 10 katter också fångas in.

Så det blir ju bara på helgerna som de kan fångas in.
Jag ger ett gott hopp till att så många som möjligt, kan få en ny chans i livet. Att inte behöva frysa  vintern 2011






3 kommentarer:

  1. Jag var till NORDEA och fixade ett plusgirokonto privat med kontonummer

    161 59 33-7 SEK

    Så att de som har lust och kan avvara en liten slant till de stackars katterna.
    Är jag väldigt tacksam.
    Tänkte ringa runt till de större företagen och tigga.

    SvaraRadera
  2. Skulle så gärna vilja ha en kisse, synd bara att man är allergisk...

    SvaraRadera