Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 1 december 2013

FÖRSTA ADVENT 2013

Snart, så sjungs det .nu är glada  Julen slut,slut,slut, julegranen kastas ut,ut,ut. Men till nästa år i gen så kommer han vår gamle vän. Det har TOMTEN lovat.
Snart så är   även Julen 2013  här, sedan jag fick Prinsen har jag inte pyntat så mycket. Förr gjorde jag det för barnbarnen, men de sa en Påsk då jag pyntat för deras skull.Det har vi vuxit ifrån sa äldsta, nu 13 år.
Hon svarade för lillebror nu 9 år.

Så nu pyntar jag för min skull, tror inte Prinsen bryr sig.
Ska göra små paket o.hänga i en minigran. Som han kan få pilla bort och äta upp.
Han gillar att tugga på papper, helst ska det vara vykort, de smakar bäst.Men han sliter
sönder andra papper också, så jag en morgon trodde det kommit in möss.

Men i år har jag bestämt att Prinsen och jag ska fira Jul.  Minns faktiskt inte hur det var hans första Jul
med sin nya matmor. Han minns inte heller för allt var så nytt, och ovant.


En "färsk" video från i förmiddags,

Jag var i väg till stan i Fredags för att handla chokladgodis åt husse i Lina. När jag ändå var där
frågade jag om han kunde avvara någon fisk som jag kunde ha till middag. Han tog fram ett paket
Torsk


Nog för jag vet att han hamstrar, men att han hade så gammalt kvar..Den kokade jag i micron åt
Prinsen som naturligtvis blev förtjust. Luktade lutfisk.

Inte första gången jag fått gammalt käk, bl.a.svamp som han plockat när vi bodde P-hagen,
Obs ! vi sålde huset i Dec.-93 jag fick den kanske 2005.

Har "levt" över mina tillgångar, mobilen kostar för mycket och så VitaePro men den är varannan månad.
Sängen köpte jag för sparpengar.Likaså kökssoffan. Ändå fattas det, så det går inte att spara.


Kattmat har jag, får väl leva sparsamt ett tag framöver på plättar för någon rutten mat vill jag inte ha.
Plåtmage har jag aldrig haft. Så jag får vara försiktig med vad jag stoppar i mig. Räkor det gillar vi båda.

Katter brukar känna direkt om det finns en dålig bland de andra, den ratar han.

Detta gillar inte katter, men om jag har fyllning t.ex med räkor, så ska Prinsen smaka,
helst på allt jag äter, ska avsmakas.

Nu ligger han och kojar, så han bad mig skriva lite, för det var ju ett tag sedan. En nospuss till Eivor
ja alla andra med förståss som läser våran blog.

Såg att en luva satts på mitt katthuvud.Får nog skaffa en jag med.Inte på mitt foto.Inte i år. Men kanske det redan är försent. Har ju haft bloggtorka länge och väl. Håller ju på med så mycket annat än att sitta här. Julpyntat .
Dessa har Prin -sen redan skickat en skvätt på.


 Hoppas de kommer även denna vinter, men än har det inte varit så kallt och ingen snö har fallit.



Påsen som hänger där, lägger jag i det jag tar upp från lådan och lägger i svarta påsar
för hundar.

Tror jag ska skaffa en hink med tättslutande lock.
Det bästa är ju att det håller nyfikna  borta. Luktar inte särskilt gott kan jag lova.

Några brinnande ljus har vi inte i vårt hus. Bara el-ljus. För Prinsens morrhår och päls.
Några värmeljus under uppsikt kan det bli..Finns ju batteridrivna, de kanske vore kul.

Må så gott !
Vi säger hej då !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar