Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 16 december 2013

NU SKA VI ÄTA

Säger mamma nu ska vi äta, far jag fram till soffan sätter mig och väntar, fast mestadels intar
jag bordet i besättning, först nosa runt om det finns något för min smak. Brukar som Du vet
äta i mammas knä. Ibland måste jag buffa på henne, för hon tittar i den lådan som det rör sig i.


Allvarsam blick, va´stör Du mig mitt i maten.

Vad det är för konstigt som mamma äter, ser ut som stekta ägg. Men det är det inte.
Morotsplättar med en klick bechamelsås halv tomat o.rostad lök. Eget påhitt sa hon.
Inget jag tycker om, jo såsen. Brukar få smaka, men inte nu. Hon var nog hungrig. Jag blev
färdig först, då tar jag ett skutt rakt över och upp i korgen. Måste tvätta av mig, kanske sova en stund.

Idag glömde hon kvar mig på rastplatsen, det blev korsdrag när hon öppnade köksfönstret för att
lägga min kisspåse i den som hänger utanför.Då slog balkongdörren igen. inte för det någon nöd på
mig den timmen. När hon väl upptäckte det, märkte jag att hade hon varit en hund hade hon lagt svansen mellan benen, som de gör när de skäms.
Min granne har en som skäller varje gång den är ute på sin rastgård, lite större än min, den kan springa runt på det där som jag äter i en bytta som mamma sått.



Annie-Hannie heter hon.Det är en Sheltie.Vi brukar titta på varandra,men att leka med nej tack !
Mamma är inte glad på hennes matte, för hon gormar alltid på mamma, fast hon inte gjort något.
Nu låtsas mamma inte se henne längre,Undviker varandra gör dom, lika bra det.

Snart är det JUL, säkert kommer mamma att skriva flera gånger om mig.Hon passar på då jag sover,
annars är jag bara där och piper för jag vet hn har godis i små burkar i korg-hurtsen. Tror hon gillar korgar.för det står en på var sida om den. Inget för mig att ligga i.Hon brukar lägga godis i den ena.Ibland  i båda två.

Hörde mamma sa jag skulle få en gran att gömma mig bakom därute.Bara den inte är så där gles
för då syns jag. Det blir nog en med konstgjorda barr.
Tass,tass, nospuff på Dig som tittar in till mig.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10202944242153859&l=8292077404970866873

Vet inte om Du kan se något, de har gjort om så mamma kan inte nå mer än det som kommer in per dag.










2 kommentarer:

  1. Men lilla Prinsen inte var det meningen att störa dig mitt i maten. Jag visste ju inte ens att du åt. Jag ville bara läsa om dig. Stackars liten som blev utestängd då förstår jag att mamma nog skämdes även om det inte var meningen. Jag tror inte du får en gles gran den måste ju vara så du inte kan synas. Det ser nog mamma till. Annie-Hannie är en fin hund men jag förstår att du inte vill leka med henne Hon är så stor så då blir det nog lite läskigt.
    God mat är det, det är ju tur att du tyckte om såsen.
    Jag kan se allting, tror jag för mer har hon nog inte lagt ut. Fina och gulliga teckningar och så du förstås. Tror faktiskt du blir sötare och sötare för varje gång.
    Ser här att du är på Faceboook också. Där kan jag inte hälsa på dig för jag är inte med där. De var dumma mot mig en gång och skickade ut en massa skräp till kompisar jag hade och ändå hade jag inte tagit med någon dit.
    Hoppas att hon fortsätter skriva om och åt dig här också.

    Nospuss till dig Kram till mamma (tror inte hon vill ha något nosgos, hon får inget iallafall)

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att om mammorna är osams så är det nog lika bra att inte leka med Annie-Hannie.

    Jag ville önska dig en riktigt God Jul nu för jag hinner nog inte göra mycket här före det nu. Jag får packa ner saker igen som inte får plats, så jag vet inte. Men jag tror nog att jag hinner hälsa på dig innan fast jag inte hinner skriva något själv. Och då skriver jag till dig så klart.

    Hoppas tomten kommer med mycket julklappar till dig, det tror jag nog han gör och att mamma får mycket julklappar också.

    Nosgos

    SvaraRadera