Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 13 december 2013

LUSSE- KATTER


Tror jag kom med som hastigast, Ibland tar  hon bara utsikten.


Sa hon skulle städa på min rastplats,hittat nya brädor i sophuset, nu ska det byts ut de som blivit förstörda av regnet. Någon snö har vi inte fått, sedan den förra försvann för det blev +grader.


Fia och Fanny som mamma tog hand om för deras husse skulle flytta.Det var före jag kom hit. De trivdes hos mamma men de skulle hämtas till ett jourhem.Augusti 2012.


Lilla Bruna som mamma matade 2011 de föddes i en snöbärsbuske. Hon har två syskon till som
hon matade. Lilla Bruna kom till jourhem och döptes om till Topsy.


Balbo är närmast i bild. De höll sig på behörigt avstånd, bara när det vankades mat som de kom fram,
har mamma berättat,och Lill-Missan.

Mamma har matat katter sedan hon flyttade hit fast då hade hon ett syskonpar som växte upp i huset de bodde i. Balbo den förste försvann Juldagen 1993 i 17 minus för att aldrig komma tillbaka. Det var Dennis katt, men eftersom mamma bodde längst ner, fick hon ta honom också. Så hon hade tre att ta hand om.Gustav och Bus-Anna.


Gustav var tingad, men han backade ur. Det gjorde inget, för Gustav älskade mamma.Gustav for till katthimlen
1998 för han hade fått njursten. Han skrek när han kissade om han kunde det. Mamma kunde inte låta honom lida längre. Hon var till vetten, men han skrev ut medicin som skulle hjälpa, men det hade gått för långt. Mamma lämnade då bort Bus-Anna till Dennis, men hon tog sig ut i en fönsterspringa och hur hon hittade hem det vet vi inte, men efter fem dygn så kom hon hem en morgon klockan fem. Från Lina till Geneta. Förmodligen låg hon och tryckte på dagen då folk var i rörelse och gick på natten.

Efter det fick hon all kärlek mamma hade tills hon måste fara till katthimlen 2004.

Här är hon de sista timmarna innan resan till Pershagen, hade fått cancer bölder för hon fick P-piller.

I Pershagen fanns en avlivningsplats, där en jägare gav dem en spruta att somna in på. Sedan lades de i en stor säck av plast för att brännas i Astra Zenecas brännugn.



Alizia är Linda´s katt som när det fanns kattbebisar som var bråkiga, så flyttade hon och bodde
under mammas balkong.Mamma matade ju utekatter som ingen stans bodde.Så hon visste att det fanns mat och vatten och tak över huvudet. Katter är kloka djur.



Alizia besviken över att de haft bort alla höga Valörtsblommor där hon kunde gömma sig och ligga och
spana in om något skulle hända.

Svagt kan man se Alizia bland växterna. Nu hoppas jag alla får en fin Lucia -dag.
Tass och nospuff från en lycklig katt som kallas Prinsen, Gulle-Bulle, Lille gubben,
Pluttis.

Hej svejs nu blir jag utsläppt.


1 kommentar:

  1. Det var många Lusse-katter där- Stackarna som var sjuka och inte finns kvar. Men så är det ju tyvärr för oss alla både katter och människor .Men de hade tur som hade din mamma som tog hand om dem. Det kallar jag en riktig katt-mamma.

    Tyckte mig se en liten LussePrins där i början också. Kan ha fel, men nog var det du som var med.
    Dumt att ta bort växter så där när katter ska spana och gömma sig. Jag blev arg på en gubbe eller det var flera gubbar som tog bort buskar för fåglarna. Det hade nog du gillat för då hade du sett dem bättre. Men jag blev arg, det var ju mina vänner precis som du är det nu.
    Nu ska jag gå och titta på TV när Björn Källman blir Gudrun Schyman. Dem känner du väl? Nja, det gör ju inte jag heller men jag ska titta ändå. Jag tycker nog första gången var bäst. Nu har jag inte ens sett början.

    Ha det så bra lilla SockerPrins. Nosgos till dig och du glömmer väl inte kramen till mamma från mig.

    Puss puss

    SvaraRadera