Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 29 december 2013

BLIR INTE RÄDD--MEN SKÄRRAD

av dessa smällare som de väsnas med dagen i ända, efter 20.30 är det som värst, hur ska det då bli på Nyårsafton. Det fasar jag för.Inget farligt säger mamma. Hur vet jag det, ute vill jag inte vara och inte i fönstret. Inte nog med att de syns de hörs väldiga. Skär i mina öron.Mamma försöker lugna mig. Gömmer mig i klädkammaren eller under sängen.


Nu är Julen över och så här många kort fick vi. Ett var skåror i som mamma trodde skulle vara för en kniv
Från givaren som hade sagt att det var för att skicka pengar. Varför välja ett sådant, när det inga var i .

En del människor är bra konstiga. Det säger då mamma ofta.Är hon bättre själv då. Hon sände inga alls
i år. De flesta har facebook och de få som inte har ringde mamma upp. Det var trevligare sa hon. Så
fick de höra rösten också.

Ligger och slumrar lite nu medan mamma skriver åt mig.

Idag sken solen och då blev vi pigga båda två. Mamma så pigg att hon tidigt gav sig av till
Maxi för att handla lite åt oss.





Här nosar jag in de olika dofterna. Vad köpte hon åt mig för något, var är den nya spaden,
nej den har hon glömt, även mjölk-linserna med kattmynta och kattmjölken, hon vill inte jag ska lapa
på hennes tallrik. Inte bra för min mage säger hon. Det är ju gott. Fast skinka är godare.

I går städade mamma av balkongen för jag hade sprätt ut sand överallt. Nu får jag nöja mig med den där inne. Hon har täckt över den, sen var hon ner till förrådet och tog upp en trasmatta för att jag ska ha
torrt under tassarna, hon är lite omtänksam. Sedan när snön kommer, då får den nog inte ligga kvar.
För hon köpte idag ett duschdraperi, som hon tänkt lägga ut ,men hur vet nog varken hon eller jag.




Denna är inte till fåglarna den är till mitt gräs,
Idag hittade hon några strån ute invid väggen bredvid täppan.

Den där korgen flyttade hon på och såg de gröna färska stråna som hon gav mig. Då jag ätit dom
blev jag hungrig. Vad gjorde hon, hängde upp en behållare med talgbollar..Nu kommer småfåglarna
att slåss om brödfödan..Och jag jäbbar åt dom.




Bilder från hela året som Google+ har gjort.
Med den avslutas detta och hoppas att Din Nyårshelg blir fin och glad.
Såg att mamma köpt räkor, de ska vi nog frossa på, för mamma gillar inte hummer.

Tass,nospuff och gos på kinden/handen .






6 kommentarer:

  1. Waw, vilket bildspel mamma gjort. Hon är jätteduktig på det är. Och vilka bestyr ni haft. Kanske har hon gömt det där du ville ha, vem vet.
    Men stackars Prinsen har de redan börjat smälla. Här hörde jag två stycken idag det är allt. Fast det bor mest äldre här men det brukar vara kul att skrämma upp dem/oss också de små liven (små liven kan du byta ut till lämpligare namn jag vågar inte skriva det).
    Vet du vad du skulle kunna göra, önska en freestyle med hörlurar och lyssna på fin musik så slipper du smällarna. Kanske till nästa jul.

    Nu ska du och mamma ha ett jättefint Gott Nytt År. Det är nog tveksamt om jag hinner vara så mycket vid datorn innan, men vi får se. I så fall tittar jag in.

    Nosgos och Kram

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er båda två ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Hon är snäll och omtänksam din matte! Jag förstår att ni tycker om varandra lika mycket och snart får ni ett nytt år tillsammans!
    Gott Nytt År till er båda!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år till dig och katten! önskar en läsare i Finland

    SvaraRadera
  5. Hur hade du det på Nyårsafton Prinsen, var det mycket smällare. Hoppas det gick bra så du inte blev för rädd.
    Här var det vanliga fyrverkerier, hördes nästan ingenting in till lägenheten. Men tjusigt att titta på.

    Min katt, Fläcken hette hon, var rädd när det smällde men hon tyckte om att titta på färgerna nä det var de riktiga fyrverkerierna. Då var hon inte rädd längre.

    God fortsättning på det nya året och hoppas du hinner med mycket bus och skoj.

    NogGos

    SvaraRadera
  6. Har du hittat spaden och mjölklinserna? De måste ju finnas någonstans. För ve och fasa hon har väl inte glömt dem. Men du har ju en del att leta igenom så jag återkommer senare.

    Nosgos

    SvaraRadera