Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 5 december 2013

NÅGRA RADER SÅ DU VET ATT JAG MÅR BRA

Fick smaka en bit, men blä, det var inget för mig.Vill ha stekt lax det gillar jag. Det är Gravlax.



Det är mitt glas.Tycker det är godare att lapa ur glas än plast.


Titta vad vi fick i morse, hörde att mamma sa va, det skulle ju inte komma förrän Fredag.
Nu blev det fart på de flygande mössen. Hon var och hängde upp talgbollar och fyllde på med jordnötter, så nu ska jag skrämma bort de där stora som har nästan samma färgsättning som jag.Som skrattar åt oss.

Tycker jag blir tröttare för varje dag som går.Kan inte vara bra att sova så mycket som jag gör-
fast mamma tycker det är bra för då kan hon passa på att skriva åt mig .För det fixar inte jag med mina tassar.

Nospuff till alla goa som tittar in.
Tass till Eivor som gillar det jag skriver, jag vill också tacka för att Du gillar det som händer och sker i
mitt kattliv.




4 kommentarer:

  1. Tack ska du ha Prinsen. Klart jag tycker om det. Världens bästa blogg ju. Tur du har som har mamma som skriver åt dig.
    Jag tycker också mest om lax, men jag tycker det där ser gott ut också.
    Klart det ska vara glas, plast är blaha blaha för en liten prins.

    Många fina bilder mamma tagit.
    Vet du nu ska jag titta lite på TV, har varit borta idag så det blir väl som vanligt att jag somnar istället.

    Vi ses snart igen

    Nosgos.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. nosgos tillbaka
      Purrade mamma kl.4.03 i morse, satte mig på sängbordet, det där lilla bredvid, efter en stund kände hon att jag satt där. Ville hon skulle gå upp och ge mig käk, det gjorde hon och mockade sedan la hon sig igen efter hon öppnat sovrumsfönstret en springa. Men hon somnade inte om,gick upp vid halv sex.
      Trevlig helg !

      Radera
  2. Du har ett väldigt bra kattliv, du! Tänk, så bra du har det, mat från tallrik, sen att hon den där som bor hos dig inte förstår hur laxen skall ätas, det får du ta upp i ett utvecklingssamtal med henne!
    Kramar Pippi och Nisse

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fått den lax du gillar bäst nu. (du och jag). Klokt gjort att få upp henne på morgonen. Fast nja, jag skulle nog inte bli överlycklig den tiden.
    Förlåt att jag varit dålig på att komma hit ett tag, men du vet det där med att flytta det tar längre tid än man tror. Ialla fall för mig, jag är inte klar än. Fick ligga på sjukhus också då jag fått en bristning så ryggen var alldeles svart. Nu tar jag det lite lugnare. Kartongerna finns ju kvar.

    Men jag kommer och tittar till dig vad du gjort snart igen. Lovar alldeles säker.
    Ge mamma en kram också är du gullig.
    Nospuss

    SvaraRadera