Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 8 januari 2014

BABBI HAR GLÖMT TA AV MIG TOMTELUVAN

Hej på Dig och Gott Nytt År ,här skjuter de raketer ännu. Undrar om det är för att reta mig.
De där som sprakar skrämmer mig lite, då gömmer jag mig under mamma säng..

Idag höll jag på att ta mig ut, kände frisk luft, då jag halvslumrade i korgen. Men mamma fångade in mig
just i det ögonblicket som jag tänkte ta steget ut på fönsterbrädan.

Hon putsade bort lite stänk från fåglarna o. spott från mig på insidan..Blir så när
jag jäbbat åt dom i syrenbusken.





En liten videofilm så Du förstår hur jag menar.

Allt rullar på i våra vardagliga rutiner. Äntligen kan mamma se sina serier, men då ska jag störa,
ställer mig framför så hon inte ser texten, det bryr inte jag mig om.Det är inte alltid som hon äter
när hon sitter i soffan, kanske lite annat än mat. Då passar jag på att få mig en smakbit också.




På dagarna sover jag i korgen, nu har de tätat fönster och dörren, så nu drar det inte lika mycket.
Fast nu är det ingen kyla att stänga ute.Men det kan ju komma snö och bli kallt.Då är det ju bra att
det blev fixat. Och på natten inne i min sovalkov, mamma drar för gardinerna, så bara svansen sticker
ut. Kan ligga och spana på det som rör sig i mörkret, men även sova om jag blir trött.


Skönt att bli av med den hemska Julduken, När jag hoppade från mitt bord över till detta, så
gled duken och blommorna föll omkull. Det är tygblommor så det gör inget säger mamma.
På fotot är de kvar men hon har ställt undan allat som har med advent och Jul att göra.


Ja det finns nog inte mycket mer att berätta, roligaste jag har är att busa och springa runt och
göra så småmattorna blir veckade och ligger kors och tvärs och mamma slätar snällt ut dom igen.

I går tog hon denna. Sa hon köpt mig en ny tandborste, det var mig en stor en. Den förra var
en sådan som hon använder själv. Jag har väl inte större mun än henne. .

Snart är Julskinkan slut, luktade lite lurt i morse, så den får hon äta själv. Men då förstod mamma
att det borde kastas..

 Ha de så bra tills nästa gång jag ber mamma skriva lite om mitt liv.

Tass,tass nospuff för den som vill ha det-










2 kommentarer:

  1. Llite lätt trist just nu, vi hasar omkring här och skriker ibland, vi vill bli lekta med och klappade och allra helst borde husse och matte fånga lite delikatessmöss åt oss. Men icke......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vad fina filmer mamma gjort på dig, som vanligt, du är så fin och sista bilden. Det bästa mamma hade satte hon på bordet. Fast jag tror ju du hoppat upp själv jag.

    Tror du mössan är glömd? Den kanske ska sitta på till 20:dan då man ska dansa runt granen, Julgransplundring du vet. Sedan kan Babbi ta bort den. Nu blev det annat här, det är inte sista bilden du sitter på bordet. Det gick inte se hela sidan först stod att det var fel men det brukar det stå lite här och var, men nu fick jag se alla små filmer. Och vilken mysig sov- och vilplats du har.

    Här har de inte skjutit något mer sedan nyårsafton. Inte en endaste liten poff.

    Men idag och i natt har det snöat. Det vet jag ju att du gillar men jag tycker inte om det men det är bara att vara glad ändå.

    Och jag paxar för nospuffen den vill jag ha. Jag tar gärna tass också.

    Kram lilla Prinsen och Mamma också förstås.

    SvaraRadera