Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 27 januari 2014

SNÖSTORM

varför göra det på dagen, då jag vill vara ute. Räcker väl om det snöar på natten, så är det vitt och fint när mamma vaknar, så skottar hon av därute åt mig.Fast det behöver hon egentligen inte göra för den smälter under mina tassar. Oh,  så sött säger mamma då.

Idag fick jag vara ute om jag ville, men usch och fy det var inte skönt, lägger mig en stund så kanske det slutar.
Telefonen ringer, lyssnar med ett halvt öra, Det var mammas och  min husse-pappa som ville tala om att en Hasse hade dött. Hans fru hade dött året innan, så han sörjde nog ihjäl sig. Sedan ville han ha iväg en inbetalning  som kommit på efterslänten.Samt få hem varor från affären. Mamma skulle tvätta
åt grannen idag, men hon drog iväg, sa jag skulle vakta huset. Kommer snart. Så tog hon sop-påsen med räkskal sedan i går gick ut och låste dörren. Då gick jag in till vårat sovrum och la mig på min span-och ut-
siktsplats på strykbrädan. Syns i videon.
 Den soppåsen fick ut och åka buss. Och vara med i Tempoaffären tills hon kunde kasta den i sopsugen i Lina där husse-pappa bor.

Hann inte sakna mamma den tiden hon var borta, sov så gott.Knappt jag hörde henne när hon kom in.




Kommer inte på något mera, för nu ska jag sova lite till .Ha det så gott må så gott. Klä
på dej ordentligt om det är kallt och blåsigt där Du bor. Nospuff o.tass,tass !


Här tar jag en räka från mammas tallrik.Den var nog åt mig för hon fyade aldrig.




3 kommentarer:

  1. Vad du har det gott lille Prinsen...du har en snäll matte :))

    SvaraRadera
  2. Du är härlig du, men det är säkert väldigt sött.
    Det var en fin film igen. Antar mamma gör den direkt i kameran, har aldrig sett sådana förut. Jag förstår att du sov gott så som du gäspade.
    Här blåser det storm idag, i går också, inte skönt alls och jag gick ut barfota på balkongen och titta till min ljung. Det var kallt.
    Men gå och lägger mig gör jag inte måste ut och handla lite.

    Synd med Hasse som dog. Tur att mamma hjälper till där också. Hon har fullt upp hon. Och soppåsen som fick åka buss och allt.

    Men tala inte om för mamma att du inte hann sakna henne då kanske hon blir lessen.

    Ha det gott lilla Prinsen

    Nospuff och Tass

    SvaraRadera