Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 1 februari 2014

VI UTSATTES FÖR VÄRRE ÄN SNÖBOLLAR

I  Fredags morse gick jag iväg tidigt till Capio, har tänkt på det hela, kanske de såg att jag gick och passade då
på när Prinsen var ensam hemma.att göra så här

Sätta eld på den här nylonpåsen vi fick för tvätten, men har använt den till att lägga i det jag rensat ut ur kattlådan. Den förra lulla lunchbagen stal de.  Tur den var blöt annars vet vi inte om elden spridit sig via repet upp till fönstret. I den var en plastpåse som också var angripen av det brännbara.. Någon har väl retat sig på
den länge nog nu.

Får lägga i en hink med lock på balkongen, som jag gjorde först i början.

Har skrivit till huvudkontoret i Eskilstuna, de här i centrum lyssnade inte på mig förra året.

Skrev ju även till rektorn på Wasaskolan.

Försöka ta kort på dom, är lite svårt, för de kommer så fort och försvinner lika dant.

Vsst kan jag skriva till LT men vet Du vad de där ligisterna kan göra mig illa till och från hemmet.
Har blivit rädd för att gå ut Har persiennerna nere under skoltid.

Får se när det blir vardag om jag får svar från Grafl.De måste ju visa lite hänsyn,

Oroa Dig inte för mig. Jag är mest rädd att Prinsen  ska ta skada. De har byggt en snögubbe
utanför. Nu tror han det är en gubbe som står där och vågar inte sitta på balkongen .







Väntar tålmodigt invid datorbordet på att jag ska bli klar med detta. Godis har han redan fått.

Kram från Mamma Mi och Tass och nospuss från Prinsen.

Speciellt en stor kram till Eivor och tack ! Naturligtvis får Du höra hur det går...

9 kommentarer:

  1. Nää nu exploderar jag snart. Vad har de i huvudet egentligen. Ingenting kan det vara. Inget hjärta heller. De måste ju inse att något kan hända.
    Snart sätter jag mig på tåget och kommer ner och jaaaaa. vad jag ska göra får man inte säga offfentligt. Vet inte exakt vad jag skulle göra heller. Men jag kokar inombords.

    Men jag kan ju inte sitta så bra så det blir svårt att åka och inte vet jag vart jag ska heller.

    Men jag lovar att jag tänker på er hela tiden och lite elak får man nog vara för jag hoppas att det händer dem eller någon av dem något illa.
    Och hoppas självklart att de lyssnar på dig denna gången. Det tycker jag är mycket dåligt att de inte gör. Men hör du av dig till högre ort så borde de väl göra det tycker man.Så där ska du ju inte behöva ha det.

    Antar att du pratat med soc också för de måste ju kunna hjälpa till. Förstår samtidit att du är rädd och orolig vad de kan göra om de får reda på det.
    Stor kram till dig och nospuff till Prinsen

    SvaraRadera
  2. Kom på en sak. Men vet inte hur mycket jag ska skriva här.
    Har tänkt mycket på det här och det var vad som dök upp i huvudet redan i natt.

    Bilderna här plus hänvisning att läsa din blogg. Kan det vara något tror du.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Blev fel adress här ovanför
    /Eivor/

    SvaraRadera
  4. Hej

    Tack för du skrev. Om det inte gör dig något så får det ligga kvar, ingen vet ju vad vi skriver om ändå.

    Jag ska använda adressen ändå och skriva för då är det inte någon som kan bry sig. Då ska du få en annan adress till mig för det här är inte min rätta. Använder en bara på Internet. Finns skäl till det med.

    Men visst bör de hälpa dig på huvudkontoret dåligt vore det ju annars, sådant måste de ta tag i. Och du ska absolut inte vara snäll där inte. Ge dem vad de tål. Så det blir ordning på det.
    Tycker också synd om Prinsen som du ju vet, han ser lite skrämd, eller inte skrämd kanske men han har annorlunda blick på de sista bilderna du lagt upp. Det syns på hela honom. Stackarn förstår ju ingenting. Men jag lider lika mycket med dig som ska gå omkring med den oron.

    Men som sagt jag hör av mig mer privat. Det blir inte i morgon det kan jag säga på en gång. Men det kommer.

    Var rädd om er

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej de hänvisade till mitt områdeskontor, men de där brydde sig ju inte förra året, varför skulle de bry sig i år
      Nu regnar det och snön smälter bort, men de tar annat och kastar om de kommer förbi och får lust till det,nästa vecka 7 är det sportlov, då ska vi frossa Prinsen och jag,Då kan även jag visa mig på balkongen och ha persiennerna uppe.

      Innan jag hade nätat satt jag med PRINSEN I KOPPEL, DÅ HOPPAR EN GRABB FRAM O.VRÅLAR RAKT MOT PRINSEN, SOM BLEV DÖRÄDD o..FOR IN MED KOPPLET EFTER SIG o.jag höll på att ramla av stolen, var ute o.skrek efter dom att de borde veta hut. Sedan blev det värre och värre.

      Kram

      Radera
  5. Fortsätter på denna blogg.
    Ingenting är skamligt, du ska inte bättra dig. Du kommer när du har tid och lust.
    Tack för du skrev. Jag ska skämmas jag som såg det idag, glömmer ofta den.

    Kramen och Nospuff till Prinsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eivor !
      Har läst och läst men fattar inte vad
      Du ska skämmas för.
      Har för många bloggar det är felet,
      Glömde ju skriva som om det var Prinsen som skrev.
      Men allt berättar jag inte för honom.
      Kram

      Radera
  6. Nu måsta jag också tänka efter vad jag ska skämmas för. Men kom på att jag menade din andra blogg, det är hit jag går mest.
    Det får bli ikväll också för den här dagen har skuttat iväg med en väldig fart så jag har inte hunnit med hälften av vad jag tänkt. Men jag ser ju att det är oförändrat. Men i morgon ska jag skriva mer.
    Nej man ska inte berätta allt inte det gör du så rätt i. Det går lika bra att du skriver som det är du. Jag läser ändå vet du. Jaså vi bor så nära varandra, ja det är ju inga större sträckor. Nu sedan jag flyttade kom jag ändå lite närmre, någon mil eller så. Du får veta var i morgon.

    Till dess ha de så bra ni kan

    ٩(●̮̮̃•̃)۶
    Kram

    SvaraRadera