Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 27 februari 2014

KATT .- NYHETER

Inget nytt har väl hänt den senaste månaden, eller har det ? Tycker alla dagar är lika, vaknar, äter sitter på span in och äter ihop med mamma, sedan går jag ut igen.

Jo nu vet jag har fått en ny låda med tak. Först trodde jag det var en lekstuga.,In kunde jag gå men inte
ur den,. minns nu att jag redan skrivit om den.Kan ju ha kommit nya läsare, så då gör det inget att skriva det
en gång till.

Lite nyare bilder kan det finnas.


Vi fick nytt dörrhandtag med låsanordningen. efter att jag hade fått upp handtaget när mamma var i väg och handlade på Maxi,
Nanna kom förbi och ville prata med mamma, så jag gömde mig under strykbrädan med duschdraperiet,
Nanna ropade flera gånger på mamma, men hon kunde ju inte svara då. Mamma fick reda på av Nanna
att hon varit här en Tisdag, samma Tisdag som mamma ar iväg. Fick även en "hasp" till lilla fönstret i
köket.







Jo jag fick ligga i mammas säng,,brukar inte göra det så ofta.har ju andra ställen som jag själv
har valt.

Se så fint det blev, mamma lät den öppna vara  kvar för i den kan jag göra kottar.
Svårt i den med tak över, jag slår huvudet i.. Mamma gör nästan allt för mig..

I går mådde jag inget vidare och mamma mådde inget bra dagen innan, tur att inte var samma dag
Men jag fick rå om mig själv hela dagen från kl.12.-17. Låg nog mest hela tiden.hon sa inget om att passa huset som hin brukar när hon går sin väg. Hon var och hjälpte husse tvätta.Han orkar inte.Har blivit så klen
och orkeslös..

Precis som jag var i går.Hade lite ont i magen.Kan ha varit skinkan de pratade om på teve
att några dött för de ätit kokt skinka = smörgåspålägg, det äter mamma och jag varje morgon.


Här är Nanna i sitt kök.
Hon har en katt som heter Maja 
har mamma sagt.
En hittekatt precis som jag
men hon är gammal
och jag är ung.

Må så gott
och
många
nospussar
och 
tass
från 
mig 
till 
Dig.







5 kommentarer:

  1. Du har ett bra liv, Prinsen, med en som gör allt för dig! Det måste kännas jättebra och jag tror att du är väldigt bra för din människomamma också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Men Prinsen då, nu har du ställt till det. Nu kan du ju inte öpna lite på fönstren längre. Men vet du de tär bara bra för tänkt om du hoppat utoch inte hitta hem igen Det skulle inte vara roligt. Tur att Nanna kom just den dagen
    Vad synd att du slår huvet i taket men å andra sidan har du ju två lådor nu, en för varje sak om man säger så.
    Men tråkigt att du blev dålig och fick ont i magen, du ska inte lyssna så mycket vad de säger på TV de pratar en massa dumheter också. Men den här gången kan de ju haft rätt. Skönt att du är bra igen. lika tråkigt att mamma blev dålig också. Du har nog rätt det kan ha varit skinkan. Nu måste jag gå för det kommer några och hjälper mig städa strax. Men jag kommer tillbaks igen det vet du.

    Nospuss och go kram till mamma. Du har nog världens bästa mamma du.

    SvaraRadera
  3. Kom fortare än väntat tillbaks. Kom på att det var nog inte i taket du slog i huvudet. Du var lite finkänslig när du skrev helt enkelt. Måste ju rätta till mig så du inte tror att jag är helt knasig.
    Vill du hälsa mamma att när jag frågade om backen så tänkte jag att det är nog en bra backe från er och hit, om jag inte minns helt fel. Hon vet vad jag menar.

    Kram och nosgos

    SvaraRadera
  4. Haj Prinsen
    Tittar in och ser hur du har det och det är ju lika bra som sist. Skönt det.
    Återkommer en annan dag igen.

    Nosgos och ge mamma en kram från mig är du snäll

    SvaraRadera
  5. Hej igen Prinsen. Här har det hänt saker förstår du. Jag har fått ominstallera hela datorn och alla mina Favoriter med bl a bloggvänner är borta. Jag hade sparat den på extern disk men den finns inte där. Men din adress letade jag upp, har nog mammas också tror jag om jag inte minns galet men jag kan nog hitta henne ändå. Annars kan du väl hälsa att det är därför jag varit tyst ett tag. Kom inte in på min egen blogg heller då jag fått ny webbläsare. Visst är de dumma som gör så. Tycker jag. Så nu får jag börja leta på kommentarer hos mig så jag hittar lite vänner.
    Men du blir först vet du, men jag kan inte lova när jag kommer tillbaka men jag ska kika in lite då och då och se om du hittat på något nytt.

    Nospuss och Kramen till mamma.

    SvaraRadera