Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 14 februari 2014

NYA KOSTVANOR

Gör att jag sover mera och längre stunder, men bara då mamma är hemma, hon ger mig trygghet.
Idag fick jag små klickar av den färska fläskfilén, först tyckte jag inte om den, men åt ändå, fick 
nog för mycket jag blev så stinn att jag måste sträcka ut hela mig, och det kan jag inte göra i korgen.
Då la jag mig där jag ligger om natten.Hon drog för gardinerna, förstod nog..
            
Här ligger jag och spanar på fåglarna också.

Idag var det ett väldans liv och gap och skrik på skolbarnen, blev lite rädd så jag gömde mig under
runda bordet vid soffan, duken går ner så långt att inte ens mamma ser mig.Om hon inte böjer sig ner,

Tror de har sportlov nästa vecka.Men det finns massor av barn i alla åldrar som bor här på gården,
så det lär nog inte bli mycket tystare. De där som oroar oss är inte här då, de bor ju inte vad vi tror
i alla fall här omkring, utom i nästa område en bit bort.
******************************************************************************
                                            EFTERLYSNING !
Den här katten heter Svenne har varit försvunnen från sitt hem i Lina Hage, sedan i början av december..
HAN HADE FORTFARANDE INTE KOMMIT HEM IGEN.
Mamma tittar om hon ser någon katt när hon är hos husse som bor i Lina.Hon har ett speciellt lockrop, som hon använder och då brukar katter komma fram till henne..

Svenne försvann från sitt hem i Lina Hage i början av december 2013.
Svenne är kastrerad och öronmärkt.
Svart-vit till färgen.
Om du sett Svenne eller vet någonting om honom kontakta ägaren
Camilla Sandberg på 733968564 eller maila mimlan8663@hotmail.com.
***********************************************************************************
Är är så glad att jag har det så bra,

Vi har det fint tillsammans mamma och jag, håller hon sig på sin kant, är jag på min, men jag är nog mer på hennes alla ställen.Hon var snäll och röjde en plats åt mig i bokhyllan nära dörren ut på min rastplats. Nu
ville jag hon ska ta bort allt som står på hurtsen i badrummet. Nej den" gubben "gick inte.



Här vill hon helst vara själv, men jag tränger mig in, som om jag aldrig varit här inne förut.

Nu får Du ha det så bra och trevlig fortsättning på Alla hjärtans dag fråm mig och mamma.

Gissa var mamma fann denna tills nästa gång ! Tass tass och massor av nospuffar. Purr,purr.


2 kommentarer:

  1. Nej du Prinsen. Allt går inte. Men man kan ju alltid försöka. Det kude ju gått bra.
    Stackars Svenne som inte kommit hem ännu.Men det finns ju katter som hittar roliga saker och kan vara borta länge. Sedan kommer de hemtrippande som ingenting hänt. Vi får väl hoppas att det är så.
    Själv kan jag inte hjälpa till för jag vet inte ens var det ligger.
    Mysiga filmer mamma gjort på dig. Hon är duktig på det där. Vet du vad min Fläcken gillade, kanske man inte ska tala om men jag tror inte du bryr dig så mycket. Hon älskade att ligga i handfatet.Fast utan vatten då förstås. Men det kanske du också gör.

    Hoppas ni får vara i fred nästsa vecka nu och att de är någon annanstans de småbusaran.

    Så hoppas jag du och mamma haft en fin Alla Hjärtans Dag. Tur du gillade fläskfilén sedan också för det är fin mat det.
    Hoppas du kan läsa Prinsen för min dator vill inte skriva idag den stavar så illa så den skulle skämmas.

    Nosgos och Kram

    SvaraRadera
  2. Jag funderar och funderar. Kan det möjligtvis vara på någon av dina sovplatser hon hittat den?. I fönstret eller i korgen.

    Här har det varit snöblandat regn idag och blåst så ingen vettig varelse ville nog inte gå ut idag.
    Jag håller på att möblera om i huvudet. Ja inte i huvudet, fast det skulle nog behövas det med. Men jag tänker mig hur jag ska möblera i mitt ena rum. Tror det skulle bli bra. Ska skissa upp lite, men det blir jag nog inte klokare av. Sedan ska jag gå och sova. Igen. Man gör ju inget annat än äter och sover äter och sover och så ut lite emellan för att handla mer att äta. Jag hittade 4 TV-kanaler till igår så det blir väl lite tittande också. Jag har bara analoga, det andra är så mycket så man hinner inte med och det mesta är repriser.

    Men jag tror nog inte du bryr dig om vad det är på TV när du kan spana på fåglarna och på natten sover du väl.

    Nosgos Prinsen och sov gott när du lägger dig

    SvaraRadera