Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 10 mars 2014

HEJ KATTVÄNNER

Nu är vi på gång min "människomamma" tack Agneta för det ordet.

Inget särskilt har väl hänt så det finns inte mycket att skriva om. Även om mamma mått dåligt,
så har hon inte försummat mig alls. Jag får nästan allt jag sätter tassen på.

Kanske det finns lite nya bilder som Du kan titta på. En liten video från 2 Mars.





Hihi har lärt mig att öppna skåpen, så hon får sätta tomrullen rakt igenom, men den kan jag peta bort, så då knyter hon ihop handtagen på skåpluckorna. För jag vet nu var våra piller finns.  Har bra utsikt från
micron, fast jag fick inte sitta direkt på den utan på en stor kokbok.



 Visst är det roligare att se mig lite i rörelse än de där stillbilderna. Visst jag har stilla dagar också.
Nu har jag fått börja med B-vitaminer, d´sedan får jag datapiller = mjölklinser, det ar kattmynta i dom
som gör att jag blir slö, Motsatt verkan tror mamma. Vi har egna knep att få det vi vill ha.

En dag låg jag och vilade då jag hörde den lilla skåpdörren öppnas  som är i hallen, I den får
jag absolut inte vara i, Upp som ett skott, då sa mamma så bra att Du är vaken , ska rensa bort sådan
jag inte använder och leta efter sylen. Oh, så spännande, satt först bredvid och tittade och nosade på
varenda sak. De luktade inget gott.  Där är den sa hon. Ställde den i isoleringsbandets mitt., längst
till vänster.med röd plastknopp.

Jag som trodde jag skulle få en lekplats till, nähä hon ställde in den där i skåpet o.stängde.

Efter mamma varit på fotvården, gick hon för att se om hon kunde hitta ett torrfoder åt mig tills hon kom sig för att gå till Maxi. Om det var gott, Vill inte ha något annat, men det innehåller spannmål, sa hon,
vad nu det är, Tycker det är så gott, Vi katter vill också ha variation.


Då så nu har mina goa läsare fått lite att ögna igenom. Mamma skriver medan jag sitter ute på span.

Tass och nospussar till alla  Puff,puff.
Kram från mamma !





5 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra att mamma varit dålig. Hoppas hon är bättre nu.
    Det var många fina bilder på dig när du rör dig. Men det såg lite läskigt ut när du gick på balkongräcket. Fast jag förstår att det är skydd så du inte ramlar ner.
    Men du är lite busig nu tror jag när du petar bort rullen som mamma satt där. Men det fixade hon ju till. Fast du blev väl inte glad, men det är ju för att skydda dig också. Dels kan du ju ha ner något som går sönder och sedan kan du kanske göra dig illa på det så det gör hon nog också för hon är rädd om dig.
    Idag skulle du varit med mig ut. Var till en damm där det var massor av gräsänder och så kom det två stora kanadagäss. Men det hade nog varit lite oroligt för dig med så stora fåglar, gässen alltså. Änderna var ganska stora dom också och så var det många så skulle du försökt ta någon där så hade du nog fått alla andra efter dig som ville bita i svansen. Så det var nog tur du inte var med.Och så började det regna något alldeles förskräckligt där ute mitt i naturen utan någonstans att ta skydd för jag stog på en liten bro. Men jag filmade dem lite och så blev det förstås en massa bilder.
    Jag som trodde du skulle snickra när jag såg alla verktyg men så var det ju inte. Men det var fin färg på knoppen på sylen.
    Jag är också lite busig ska du veta. Jag håller på att tvätta nästan mitt i natten. Men det finns ingen som kan höra det så då tycker jag inte det gör något.

    Nu ska du och mamma ha det så bra så tittar jag in till dig snart igen.

    Nospuss och kramar

    SvaraRadera
  2. Såg att du besökt mig
    jag har också besvärligt med mina ögon och det svarta i min bakgrund tycker jag inte om ,jag har glaukom och så har jag väl även fått ålderstecken som starr
    Jag hade precis bytt när du tittade in
    Jag funderar på att byta tillbaka som det var innan uppdateringen
    Jag har wordpress, samma som Ingrid
    Önskar jag kunde ha katt men alla utom jag i familjen är allergisk
    Hund och fåglar går bra men jag har också slutat med fåglar
    Så nu är det fisk (akvarium) och hundar
    Kul att du känner till Dorotea vi flyttade därifrån -75 men har en stuga där som vi besöker ofta

    SvaraRadera
  3. Hej igen
    Nu sänder jag en hälsning till mamma genom dig där jag hoppas att hon är bättre.
    Jag ska skriva mer till henne i morgon. Men klockan blev till nästa dag och jag har varit ute och gått 4 timmar idag så min rygg vill inte alls vara med längre. Jag hade räknat med att skriva idag men tyvärr blev det inte så.
    Jag har varit i en djurpark idag kan jag berätta för dig och för mamma också. Där fanns det åsnor och getter och en,stor getabock, höns och kaniner och en kisse hade de som bodde där också. Så det blev många bilder som jag måste ta hand om och få rätt storlek innan jag kan använda dem. Och i går var jag vid Ankdammen igen. I morgon ska jag ta det lugnt, åka till stan och klippa mig och sen bara vara lat. (Tror jag).
    Tror du mamma förlåter mig. Jag hoppas hon gör det, bara du inte glömmer säga att jag hör av mig i morgon.

    Nospuss och en bamserkam till mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eivor !
      Min människomamma har gått in i väggen, låter finare än depression, eller varit lite nere för det här med de dumma skolgrabbarna. En del håller på än och mobbar mamma.
      Mamma mår bra igen.Inget att oroa sig över, när andra tar medicin botar mamma sig själv med sång,skratt och gråt emellanåt.
      höll på med förstår inte en katt.
      Trodde hon fått fnatt,

      Nospuss och tass från Prinsen o.kram från Mamma Mi

      Jag tittade alltid storögt och puffade på henne.För det där hon h

      Radera
  4. Full fart på Prinsen, det ser härligt ut.
    Tråkigt att höra att du inte mår bra, men det är väl lite typiskt för vår tid, man mår ofta inte bra, det är för mycket runt omkring osv. Men du mår bättre nu förstår jag och det gläder mig!
    Ha det gott båda två!
    Agneta kram

    SvaraRadera