Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 20 januari 2014

ROLIGARE FÖR VARJE DAG

Halloj !


Nu kommer lite, ska vila en stund för till och med lilla jag tycker det är för kallt att sitta längre
stunder därute på utsikten.




Vi har så mycket annat för oss, mamma har börjat leka mera med mig, fick väl dåligt samvete.
Hela förra veckan var hon på språng, och lämnade mig för att uträtta sina ärenden.Känner mig
otrygg då hon inte är hemma, kan inte koppla av och sova, ligger bara lyssnar eter hennes steg
i trapphuset,
Och så äntligen kommer hon, då svansar jag runt och tigger lite käk, fast i skålen finns det kvar.
Köpte hon inget åt mig idag. Lite skinka kan jag väl få påpekar jag .

Nej ,det äter vi bara på morron.Men då ser jag lite mera bedjande och då smälter mamma och
tar fram några strimlor åt mig, sedan är nöjd och kan sova i min korg för jag vet att mamma är
hemma.





Har fått en plats till här är det svalt, det tog lite tid innan mamma fattade att jag ville ligga här.
Då har jag span på vad hon gör och inte smygäter.









                                   I Lördags gick mamma till Maxi vi behövde påfyllning i skåpet.



I går lagade hon soppa, fick lite rå kyckling.
Resten la hon i kastrullen.


Hade kokat torsk men den åt jag tills den nästan var sur.
vill hellre ha kokt kyckling.
Det är nog det godaste jag vet.



Åh har jag fått blommor, gillar att nosa, fast helst vill
jag bita tag och dra upp dem, men då fyar hon 
mammas blommor.

Hade köpt en likadan till sin spirometrisköterska Ingela
för hon hade peppat mamma att börja stavgå igen
och bokat en läkartid för att göra en
besiktning.
Trodde det bara var bilar som besiktades.

Tass och nospuffar 
till allesammans-
som tittar in.
Mjau



1 kommentar:

  1. Stackars lilla du Prinsen. Är du så rastlös när mamma är ute. Men hon kommer ju hem, förstår att du blir glad när du hör hennes steg. och så får du ju lite gott också din lilla flirtis. Du vet hur du ska göra du.
    Vet du jag kan knappt se mig mätt på dig, du är så go när du ligger där på stolen och annars också förstås. Det vädret skulle inte jag heller vilja vara ute länge i inte ens med din boll du har.
    Så du gillar kyckling, ja men det är ju gott, faktiskt godare än fisk, om det inte är lax för då väljer jag nog det.
    Nu har jag tittat på filmklippet och alla bilder så ögonen går nästan i kors på mig. Beundrar den fina blombuketten också. Den passar så bra till dig med de färgerna. Men dra upp dem..nej där hade nog jag också satt stopp för då är de ju inte lika fina längre.

    Och det är inte bara bilar som besiktigas, vi måste också göra det ibland. Men jag tror inte du kan få någon bättre mamma än du har, aldrig någonsin. Du har haft tur du.
    Nu måste jag vila ögonen lite men jag kommer tillbaka en annan dag.
    Hoppas mamma går igenom besiktningen nu också men det tror jag säkert hon gör.

    Nospuff till dig lilla Prinsen och må så gott och hälsa mamma också

    SvaraRadera