Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 2 november 2012

DET KOM ALDRIG NÅGON HIT OCH NU ÄR...

Vecka 44 är slut av arbetsdagar. Inte ett ljud har jag hört. Skrev till felanmälan om ett nytt lysrör till
spis-fläkten, så jag ser att laga mat. Inte kom det någon och bytte. Fick ju inte ha en symaskinslampa.
Den hade ju varit bättre än ingen alls.
Då gillrade jag upp en. Först stod jag och höll  i den. Men behövde båda händerna.Skulle vilja
skriva något riktigt elakt. Låter bli.
Och ingen kom och hjälpte mig att sätta upp nätet. Han lovade ju.Denna vecka.Men de har väl för
mycket att göra och tiden räcker inte. Då får det som är minst akut VÄNTA. Vill ju helst det ska
vara klart innan snön.

Men jag kan inte deppa ihop för det. Och det gör jag inte heller. Har en så underbar katt som får
mig att skratta åt hans upptåg. Att han kan hitta på så mycket bus. Men han leker bra själv.

Sedan vill han alltid smaka vad det är jag äter och idag blev det något jag aldrig lagat förut. Med
                                                                         och kyckling

                                              nudlar och till dessert Hallonsorbet m.hallon.

       

                                                   Nu har jag festat med en god måltid.
                                                 
                                                    Tyckte faktiskt jag var värd det idag.



                                                              

9 kommentarer:

  1. Vilken god middag! Efterrätt och allt... Här blir det kalas i helgen, yngste sonen fyller sju idag och ska firas av släkten.
    Nu har du blandat ihop min gubbe med någon annans. :-) Han kommer hem varje dag vid halv fem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta Då får Du förlåta mig. Skrev jag inte att jag kan ha drömt det. Lätt att blanda ihop alla.Men jag får skärpa mig.

      Kram och tack för dina rader

      Radera
  2. Mmmm... det där såg jättegott ut! :-)
    Här blev det lite grönsaksbiffar, potatis och tsatsiki.
    Och efter det lite chips.

    Sv: Jag har också hört medium förklara rivmärken med att det är besök från nära anhöriga. Men jag tror inte på det. Jag har ju haft rivmärken under så många år, så efter en tid börjar man se mönster. Och jag är övertygad om att nära anhöriga inte skulle bära sig åt så. Den, eller de, som rivit mig och dottern känns mer elaka. Som det är medvetet gjort för att skada. Tyvärr. Men det viktiga är att man inte blir rädd, för då blir det värre.

    SvaraRadera
  3. Tittade in på denna bloggen för omväxlings skull. Fin layout du har. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej

    Ja det var hos Ingrid L jag hittade dig. Skrev det sedan men inte på denna del utan samma jag skrev först.
    Jag matar på balkongen och det var hyresvärden som uppmuntrade mig när han såg att jag fotade fåglarna. Han matade själv sa han.
    Så jag matar på ett tag till. Fick för många duvor ett tag men de är borta nu.
    Andra grannar matar också. Så ge dem du lite också, det är så tacksamt när de kommer.

    Hoppas din helg var bra

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi, vilken fiffig lösning med lampan. Hoppas att de snart har tid att komma och hjälpa dig. Katternas upptåg kan man verkligen skratta åt och glädjas åt. Igår flyttade faktiskt en ny liten kattunge in här, så nu är det full rulle :)

    SV: Jag frös in purjolökarna färska. Tror inte man måste förvälla dem.

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Ja, uke er det samme som vecka, men jeg sier ofte vikke - kanskje fordi min mamma har hørt vecka og har omskrevet det...
    Klem/kram til deg!
    PS: Vi har også en katt som forundrer oss hver dag med sin forstand!

    SvaraRadera
  7. Det låter likadant som här. Jag ska få en ny köksfläkt sedan i maj och torkskåpet slår på lite då och då av sig själv. Det skulle de ordna på en gång. Har varit en månad nu ungefär. Inte har det varit någon här inte.
    Men den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge har jag hört. Stämmer bra det.
    Vi får väl se vem av oss som får sitt.

    Maten ser god ut. Förstår att det smakade mums.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Idag kom det två extrainsatta för honom som är sjuk, som skulle hjälpa mig med nätet. 26.11-12 de blev inte klara för det blev så mörkt att de inte såg vad de gjorde och det behövs virka att fästa i överkant.o. helst i underkant. De var proffs sa de. Bara för att jag skrivit att jag vill ha det proffsigt gjort så det ser snyggt ut utifrån.

    SvaraRadera