Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 21 november 2012

EN NOVEMBERDAG I STAN

Idag var det dags igen för att fara in till Södertälje Centrum. Skriver jag stan, tror alla häromkring
jag menar huvudstaden.

Skulle fixa present åt min syster som bor i Lidingö. Jag far inte dit i år. Vill inte vara borta från Prinsen
så många timmar. Ser hur orolig han fortfarande är, sitter i köksfönstret och ser mig när
jag går iväg. Två och en halvtimme brukar jag vara borta.Men far jag dit blir det minst sex timmar.
Vi får träffas en annan gång. Vet att hon förstår.

http://www.jarnvag.net/index.php/banguide/banor-svealand/ropsten-gashaga


Jag har alltid varit  tramsig när jag haft katter.Mådde så illa då jag jobbade, fast jag visste de var två.
Lika ensamma hela långa dagen.
När jag kom ner till stan får jag se det här.Vilken tur jag har....

Gick fram och frågade dom hur lång tid det skulle ta innan de fick den på plats, då sa en av dem
att granen var för lång. Du hinner gå och handla.Men det hann jag inte. När jag återvände till torget.
var den redan på plats.
Onsdagar är det torgdag dessutom. Men jag skulle inget köpa på torget idag.Var bara nere för
det jag skrev i början, och skulle titta på Julgardinerna på Hemtex som jag sett på reklamen.

                                                                              *

                                                                              *

                                               Lunagallerian t.v. och Tingshuset t.h.                                  

                                                              Fina Rådhuset
Det är nog första gången som jag lyckades med att ingen uppehöll sig i närheten. Det var några
som jag fick vänta ut, som om de visste gick de riktigt söligt förbi.

Nu är jag klar och är på väg att gå till bussen, hann in på banken kolla vem som dragit en
summa. Men tydligen hade jag bara räknat fel. Det var hundra kronor mer än enligt mina noteringar.
Börjar bli juligt men känslan uteblir. Kringlan t. v. och gågatan/gånggatan, fast det kör fordon där.

                                                  Fina glaslyktor var det i detta trädet.

 Säkert blir allt mycket mysigare när det kommer lite snö, fast det är värmeslingor nedlagda på
vissa ställen så det är alltid barmark. Men när det är mörkt. Brukar inte vara ute så sent.Men en dag
ska fara senare och se det med all belysning. Vill se granen tänd. Inga ljusslingor i den ännu.

Klockan är 14.30 snart kommer en buss, det blir bra inte så trångt kanske får en sittplats, för det är
omöjligt då alla skolungdomar ska hem samtidigt. Vad hjälpte det.Jag fick stå till Ronna. Men tack för
att Vitalina som jag känner sedan länge.Skulle fara till Coop Forum. Vitalina är från Sicilien. nu 78 år, sa
hon.Varit hos läkare för sitt onda öga.Men fick ingen medicin, det går över sa Dr. 300 kr 5 min.
Tur jag är frisk. Till och med andningen var bättre, var på spirometri i går hos Ingela på Carema.

Då var den här dagen över.Och nu får Du nöja Dig med detta.Så berättar jag mer en annan dag.

Och då har vi kanske fått snö så vi kan göra bollar med en speciell skopa som jag såg på nätet.
Ett annat nät som fortfarande inte kommit upp och Du som följt vet vilket.Nu ska jag få hjälp av
en gammal bekant som också är FB-vän med mig och mina vänner.
 
 http://www.roligaprylar.se/


9 kommentarer:

  1. Förstår att du inte vill lämna Prinsen ensam så länge...och så skönt att du äntligen får hjälp med nätet!!! Dåligt av dom som lovat, tycker jag...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa här om en av dina dagar ... Tänk att de redan reser granarna på torgen. Men det är klart, det är bara en månad kvar till jul.

    Kram!

    SvaraRadera

  3. Jag förstår dig fullständigt när det gäller prinsen.
    när jag hade katter var jag likadan,ändå var de två och höll varandra sällskap.

    Snöbollsskopa:). Kul!

    kram!

    SvaraRadera
  4. fniss snöbollsskopa:) må gott å va grann gran:)

    SvaraRadera
  5. En mysig novemberdag. En liten snöskopa, va härligt :)
    Du är en sann kattvän.

    SvaraRadera
  6. Ha en skön helg skulle jag säga innan internätet floppade en stund.

    SvaraRadera
  7. Tittar in som hastigast för att önska dig en trevlig helg.
    Ska snart börja med lördagsmiddagen. Det blir lax.
    En månad till julafton - jag hänger inte riktigt med.
    Ha det bra.
    Kram Viola




    SvaraRadera
  8. Flotte bilder og et veldig fint rådhus! :) men den snøballklemmeren har jeg aldri sett, håper dere får mye snø og at det blir mange snøballer å se her på bloggen din! :)
    du er snill mot de firbeinte, og det liker jeg. er vel litt slik selv jeg.. :)

    Ha en god helg og klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  9. Märker att min katt är mera sällskapssjuk på kvällarna nu då jag jobbar mera.

    SvaraRadera