Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 26 november 2012

NÄR JAG INTE HAR LUST ATT LAGA MAT,

Så är Findus  bra och lönsamt.
Hade varit på Maxi och handlat diverse varor. Bl.a. detta
http://www.findus.se/dagRisonisalladens-lilla/risonisallad

Såg ju så gott ut. Värmde precis som det stod min micro är på 750W. så de 4 min.den skulle vara
inne och jag rör om och börjar äta, inte särskilt gott, letar efter räkorna.1,2,3,4, små hårda
hoptorkade fann jag. Detta var en besvikelse. Brukar köpa deras XL.dagens måltid, det brukar vara
så gott.Och jag blir mätt på den.
Jag skrev till dem och berättade först på deras FB-sida och sedan ett mail. Och idag kom brev och
en VARUCHECK  på 50 kronor. Väl tilltaget.

Hej Marie-Louise 

Jag återkommer till Ditt e-mail där du meddelade att Findus Risonisallad med räkor & dillcreme
endast innehöll fyra små hårda räkor.

Vi fyller produkten i helautomatiska anläggningar där varje förpackning passerar en doserings-
maskin. Troligtvis har det varit fel på denna maskin då din förpackning passerade. 
Vi beklagar detta.

Som kompensation för dina utgifter i samband med reklamationen och som ett tack för att du
kontaktade oss bifogar vi dig en varucheck för att ge dig möjlighet att köpa någon av vårt företags 
produkter.

Du är alltid välkommen att kontakta oss med frågor och synpunkter.

Vänliga hälsningar
FINDUS KONSUMENTKONTAKT
Bibban Svensson


Så Du ser det lönar sig att både klaga och berömma. Vet sedan andra gånger,
 att de vill veta vad
vi tycker om deras produkter. Gäller flera företag inom livsmedelsbranschen.

På den tiden då Blå band började med såserna. Använde jag mig av Beárnaise och Hollandaise
samt andra såser. Skrev och berättade hur mycket beröm jag fick då vi haft gäster.Alla sa vilken god
sås. Hur har Du lagat till den. Hemligt recept svarade jag. Sedan skrev jag till Blå band och de sände
presentcheckar där jag kunde handla mera såspåsar. Fick per post en hel kartong med såser.

http://www.blaband.se/#/se/hem/

Använder i fortfarande "pås-såser". Och soppor. Inte lika ofta som förr. men det händer.

8 kommentarer:

  1. Men så bra att de tog till sig din kritik!! Där ser man, klaga lönar sig!

    SvaraRadera
  2. Man ska absolut reklamer en vara som man inte är nöjd med. Bra att du tog kontakt med dem. Det enda jag köper i färdigmatsväg är fiskgratänger, för det tycker jag är jättegott, billigt och enkelt när man inte vet vad man ska hitta på.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilket bra företag! Känns bra att veta att de läser och bryr som om kundernas åsikter.
    Nästa vecka ska jag ringa och höra om valparna öppnat ögonen. Har de det ska jag åka dit och träffa uppfödaren och min valp! Omkring 9 januari kan han flytta hit så vi hinner förbereda oss. Skaffa sovbädd, koppel och en bra hundbok! :-)
    Hur är det med din prins? Ni verkar trivas väldigt bra tillsammans.

    SvaraRadera
  4. va bra av dem att du snabbt fick svar + en check!

    SvaraRadera
  5. Så bra! I detta slit och släng tidevarv är det bra att påminnas om vilka rättigheter vi har som kunder. Och att berömma lönar sig också.

    Hur blev det med kissen? Lyckas du få den till din blogg?

    Ha en bra onsdag! kram

    SvaraRadera
  6. Tänk att något som ser så gott ut kan vara en sådan besvikelse! Bra att du klagade, det brukar jag också göra. Däremot har jag inte tänkt på att skriva och berömma, det är väl typiskt? Tänk att det ska vara så lätt att gnälla och så svårt att berömma ...

    SvaraRadera
  7. Det är precis så där det ska gå till! Betalar man för en vara och förväntar sig att innehållet är det som finns deklarerat och inte är det....
    Som livsmedelsförädlare vill man ha just den typen av kontakt med kunderna, en konstruktiv och i slutänden kreativ kritik. Då kan det bara bli bättre och visst, man ska berömma också när det är befogat. Alla behöver vi få litet extra push där bak nu och då för att orka vidare:)

    Ha det riktigt onsdagsbra! Här singlar snön ner

    Karinkram

    SvaraRadera
  8. Fick du en svart katt??? :)

    Jo, hon är så söt barnbarnet. Mormors bästa i världen... :)

    Du är duktig som orkar sköta så många bloggar!

    Hälsa missenkissen!
    kram

    SvaraRadera