Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 7 november 2012

"LUGNET FÖRE STORMEN"

Har tagit en video på Prinsen när han är på balkongen ,då vi satt och njöt av den lilla sol som var, när det börjar komma skolungar som är på väg hem redan vid två. Hoppas de inte ser oss tänkte jag och i nästa sekund bröt helvetet löst. En grabb for framför nät+gallret och vrålade till så han skrämde vettet ur både Prinsen och mig. Prinsen for in och under överkastet.

 Andra gången han blir skrämd av de oförståndiga skolbarnen. Förra gången var det en som bankade på
fönsterblecket.Då flög han också iväg som en skadeskjuten.

Första videon tog jag när han lekte i köket.



Den här grabben gjorde faktiskt intrång på mitt "revir".
Så nu har jag satt dit de två spaljeerna som blev över.
Ska bli kul att se om det får stå kvar efter skolungarna gått hem.

Tyvärr dummade jag mig i min upprördhet över att de skrämde
både mig och Prinsen.
Gick ut på bron och skrek FY SKÄMS flera gånger
en av pojkarna vände sig då om och pekade med 
långfingret mot mig.
De var lika lea mot mig på den tiden då jag 
var onykter och vrålade tillbaka.
Det var en annan generation.
De är väl i 14-årsåldern romstinna.
Och har överskottsenergi.


Undrar om jag verkligen ska ha mera nät.
Då blir det ju mera roligt att kasta sådant som
fäster på nätet kanske till och med en brinnande fackla.

Prinsen får väl nöja sig med att sitta och titta.
Helst hade jag ju velat fixa så han hade ett litet 
träd eller en klätterställning.
Han måste ju aktiveras.
Hur jag löser det vet jag inte ännu.
Inget  hört av  fastighetskötarna  än. Snart är även
vecka 45 slut.
SKREV ETT MAIL där jag utförligt bad om hjälp.

Prinsens plats. (en av dem)


en annan 

och här ibland

Här låg han och iakttog mig men den tog jag tillbaka
och Prinsen har inte brytt sig.
Den ska egentligen blomma nu.
Har jag tur kommer det små knoppar snart.


Får nog ta och läsa i den igen.
För varför ??

8 kommentarer:

  1. Nu förstår jag ännu bättre att du har problem med pojkarna som går förbi. Tänk om du skulle ignorera dem helt och hållet istället i en veckas tid. Ta din söta katt och stanna i ett rum där du inte ser dem och de inte ser dig. De har ju gjort det där bråkandet till en vana/ovana. Märker de att de inte har någonting för det så kanske de ledsnar. Jag skulle tro det. De vill ju ha uppmärksamhet tycks det som. Bara ett litet förslag i all vänlighet.
    Lycka till Mi! Jag tittar in och ser hur det går för dig och håller tummarna!

    Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Mi! Moulinnette blev 19 år. Han hade problem med ryggen i många år och till slut valde jag att ta bort henne. En väldigt speciell häst, lite nervös och tuff ibland men jättekul att rida.
    Köpte en häst några år senare men sålde honom när jag fick barn. Nu är den delen av mitt liv över eftersom värken har satt stopp för hästlivet.
    Det var inte lätt att få bort kalken som hade krupit in lite här och var! :-D

    SvaraRadera
  3. Nei huff, så uoppdragne ungdommer!! føler de seg sååå små innvendig at de er nødt til å gå løs slik?! Håper det gir seg, de har vel ingen rett å komme innpå ditt område.. skulle hatt usynlig strømgjerde rundt stedet ditt, nei hiff ;D men det er slett ikke gøy når noen er SÅ barnslig og gjør slikt! :(

    Ellers fine bilder her, og du - akkurat slik en kaktus har jeg også.. den sluttet å blomstre for flere år tilbake.. men det er nok meg som ikke har pleiet den godt nok med jord.. det må jeg se å bli flinkere med - snart februar.. hehe :))

    God helg og klem fra meg til dere to! :)

    SvaraRadera
  4. Håller med Pettas att det är nog ingen dum idé att ignorera dem ett tag. Det är ju uppmärksamhet de vill ha. Om du struntar i dem är det säkert inte lika kul att hitta på bus. Kram

    SvaraRadera
  5. va fin han är din prins:) å busig verkar han va:)

    SvaraRadera
  6. Trist att barnen retas! Håller också med Pettas här ovan! Kanske det går?

    Ha en fin söndag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Så himla tråkigt att ungarna ska hålla på så där! Jag kan nog tycka att det saknas fostran!!! Fy!!! Men jag håller också med Pettas...
    Kram på dig!
    PS Zeb är av rasen Finsk spets...

    SvaraRadera
  8. Hoppas det löser sig med busfröna! Det bästa är att inte bry sig om dem.
    Må så gott och ha en fin vecka!

    SvaraRadera