Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 14 november 2012

NU ÄR JAG KLÄDD FÖR VINTRARNA

Om det blir några, för den här vinterkappan är varm, den är lätt, den är snygg på mig.Nu
ser jag välklädd ut. Lite proper. Så jag kan känna mig fin även till vardags.
Borde kanske sko mig också. Men än så länge har jag, att ha på fötterna. Kan ju inte gå i
höga klackar,fast det vore snyggare.
Har inte köpt en vinterkappa/jacka på över 12 år. Det var på tiden. Hade ju en sparad slant.
Tyckte jag var värd den.



Soft,hypoallergenic,breathable, smooth, resilient, comfortable filled with the warm 100% polyester padding
Så nu får det bli kallt. Men kanske jag bara behöver en tunika/blus inunder.Kofta blir nog för varmt.
Ville haft en gällare färg, men den här är en inne-färg. Likaså beige, grått, svart, blått, rött.Även vitt.
Bordeaux heter färgen. Som  en aubergine.

Köpte den på Kringlanvaruhuset, DEA Mode AB Axelssons. vet att det finns i andra städer också.
Priset kan ju diskuteras. Men alla jackor som var lite längre och som kostade under tusenlappen var
inte i min smak. Då tänkte jag tar fram en som jag vill ha, så får den kosta nästan hur mycket som helst.
Så jag tittade inte på priset. Som jag brukar göra. Kr.1.998 * Kan ju ha de i 10 år eller mer......

Hittade även lysrörs-armaturen på Clas O. 30kr billigare än på Maxi. Så nu ser jag att laga mat.
Några bekanta träffade jag också.
Den första var en skolkamratsmamma till min dotter.Hon var sig precis lik, hade blivit 75 år.
Ja den här dagen gick den också och ingen hörde av sig om att hjälpa mig med nätuppsättningen.
I morgon är kontoret stängt. Skriver nog på FB-sidan det brukar funka jättebra.Fast det tar 24 timmar.
Det kan jag gott vänta.Skulle fått det fixat v.44  Nu är det. v.46 som går mot sitt slut.

Kollade på bank-kontot någon har dragit 432 kr. autogiro och jag vet inte vem det är. Noterar alla uttag.

Prinsen blir så lycklig att jag kommit hem igen så han far fram och tillbaka i sina race efter ha varit i
lådan.Så nu ska Mi gå och ta reda på det.


                 Hade tänkt köpa nya Julgardiner och en karda till Prinsen.Och ny kartong med gräs.


8 kommentarer:

  1. Du blir säkert jättefin i den kappan! Lite dyr var den, men det är nog en utmärkt kvalité. Man får ju vad man betalar för som regel.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att en kappa håller i många år så blir det inte särskilt dyrt i alla fall. Snygg är den också! Auberginefärgad, härligt ord.
    Du påminde mig om att vi också borde ordna lite bättre belysning i köket. Nu när det är mörkare än mörkt ute krävs bra arbetsbelysning.

    Ha det novemberbra!
    kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Den är så snygg, Mi...och jag tror säkert att den passar dig både i färg och form! Varför gå i svart, grått när det finns så ljuvliga färger!! :-)
    Prinsen har det så gott hos dig och det vet han säkert *L*

    SvaraRadera
  4. Så fin vinterkappa du köpt. Jättesnygg!
    Jag skulle också behöva en ny, men har inte hittat någon som jag tyckt om.
    God natt!

    SvaraRadera
  5. Morning! Din kappa är jättefin...likaså Prinsen i ditt liv! Mindre fina är ju dom gapiga ohyfsade grabbarna som skrämmer er! Fyyyyy!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  6. Det var ju bara en liiiiten önskelista jag hade, Mi.... ;-)

    SvaraRadera
  7. Jättefin vinterkappa! Det är så skönt att ha en varm jacka, för frysa är inte kul. När man dessutom kan vara varm med stil så känns det ju extra bra :)

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera