Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 29 november 2012

SNART SKA DE UPP PÅ STÅNGEN

Mina Julgardiner. Som jag strök upp med snabbfållningsband. Hade jag sytt upp dem hade det gått på en kvart, tjugo minuter. Men det var så länge sedan jag sydde på maskinen, så jag tror den torkat ihop.Borde vara flera år sedan. Det är bara gardiner som jag kan sy. Nu mera. Förr, när jag var gift sydde jag om Dennis skjortor det hade hans Mamma lärt mig. För så gjorde hon,istället för att köpa nya. Jag lappade
hans blåställ. Vet inte hur många nålar som gick av, så till slut började han limma dit lapparna istället. Lika
hållbart.
Sedan lärde jag mig sy i blixtlås i jeans, sprätta bort det gamla var svårt.Hade  lite syjobb privat.Fick en slant för materialet. Arbetet tog jag inget för. Var ju ändå hemmafru. Hade dagbarn, telefonjobb, sålde Oriflame på senare tid även Tupperware. Fullt upp alltså. Det var en av de  lyckliga tiderna i Mi´s liv.

Det har jag skrivit om 2010. Då jag började blogga. Hade ju hur mycket som helst att skriva om. Nu vet Du det mesta om mina vardagliga händelser.

Istället för att sitta här fixade jag dessa. Fällde upp bridgebordet. Sa till Prinsen nu är detta Mattes bord.
Han lekte en stund för duken hängde ner, det blev som en koja.Är han verkligen en katt. En normal katt
gömmer sig väl inte och leker så där.Lite titt-ut-lek . Men han tröttnar fort.

Lustigt han störde mig inte en enda gång. Han kom fram när jag ställde undan bordet.


Började Kl.15.15 ca. Först strök jag sedan rullade jag upp båda var för sig.På var sin rulle. Det
är nu jag ska börja. Tog inget kort på de färdiga. Det får bli ett foto när de kommit upp. Kanske
redan till 1:a Advent. Fast jag sagt till Lucia. Köpte 3 meter 150x300. lite knappt. Lite bredare än
panelgardiner. Dessa föll mig i smaken. Alla andra var så himla dyra. Etthundrafyrtionio kronor.

Känns skönt så här efteråt att jag gjort något vettigt idag. medan jag väntade på nätuppsättarna,
som svek mig idag också. Skrev ett mail igår igen.

Sedan kom Prinsen puffade iväg mig in till soffbordet, tittade på klockan ojdå, middag.Måste torka
av bordet sätta in en XL Kyckling med pasta o.broccolli i micron. Bre en macka, spola upp ett glas
kalt vatten. Åtta minuter, så kunde "vi sätta oss till bords". Prinsen vill ju alltid smaka min mat, men
han får torrisar som jag ger honom ur handen. Tror det är bättre.Än att han ska äta starkt kryddat.
Sedan hällde jag lite vatten i locket, som han lapade i sig så slickade han sig hoppade över till sin sida
av soffan sträckte ut sig och somnade. Blev så rörd av att han såg till att jag åt på den vanliga tiden.
Kan katter klockan. Han hade ju kunnat äta i sin bytta.Nej , han tagit för vana att vi ska äta ihop,
middagen i alla fall. visst är det sött. Nyfiknaste och trevligaste katt jag haft att göra med.



                                        Idag fick jag gå ut och nosa på snön på balkongen.
                                        Men så här kan det ju inte se ut, Matte blir orolig att jag
                                        ska hoppa över. Och det kanske jag gör, vem vet.

                                                                         





5 kommentarer:

  1. Så fina julgardiner du har gjort i ordning, det blir säkert jättetjusigt.
    Han är så fin Prinsen, klart att han vill äta tillsammans med dig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julgardiner! Det är så mysigt nu med alla ljus och stjärnor :)

    Snö verkar ni ha också, tyvärr har vi fortfarande inte fått någon ... men jag hoppas :)

    Jag önskar dig en fin adventshelg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Dom gardinerna blir fina! Inte bara till jul. Prinsen är verkligen söt:)

    Ha det gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Åh vad jättefina gardiner!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst ikapp hos dig. Ni verkar ha så mysigt du och Prinsen. Kram

    SvaraRadera