Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 28 oktober 2012

FROSTIGT

Det  jag gjort idag var att knacka bort isen i vattenhinken, fylla på med nytt och hett i ett annat kärl.
Som det inte fryser lika snabbt i. En gammal fritösgryta. Har haft den ute för regnvatten. Så katterna har vant sig vid den.

Lite påfyllning av torrfoder blev det också.
Sedan var jag ute på balkongen med Prinsen i band.En gång
på morgonen och en gång på eftermiddagen. Han sov gott på det.
Han gjorde trevande försök att klättra över balkongräcket.
Så nu får de skynda sig på att komma med virke, så jag får
upp nätet.Det ska ju sitta spänt. Det finns ju inget att fästa i då det
är stålbalkar och plåt. Som Du kan se.

Oj vad det blommar. Nu blir inget som förut. Får väl ha det på utsidan nästa sommar.
Har röjt undan för att han ska ha gott om utrymme att röra sig,Helst något att gömma sig i.
Och en låda. Men det är klart jag ska ha uppsikt på honom.

Köpte ju gräs för bättre matsmältning. Men det förstod hans sig inte på utan slet upp allt.
Så jag får rycka upp lite tills han fattar hur man gör.

Inte ens byrån fick jag ha, den har han också lagt beslag på. När han väntar på att jag ska komma ut från
badrummet, brukar han sitta där vänd åt andra hållet.En gång hoppa han rakt på mig, så numera är jag beredd. Han vill ju vara där jag är. Men sådan "morsgris" kan jag inte ha, då hade jag ju kunnat
skaffa mig en riktig.


Jag älskar min gosiga, roliga,påhittiga pälsboll. Visst okej det blir lite oftare som jag får
dammsuga.Men det kanske bara är bra. Tycker han har livat upp mig på ett positivt sätt.




5 kommentarer:

  1. Det låter som ömsesidig kärlek tycker jag *L*
    Hoppas det löser med balkongen så ni kan njuta av nästa sommar, utan att du behöver oroa dig
    Kram på dig, Mi!

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen1
    ja nu var jag hhär igen ....måste följa din blogg...tycker det är både roligt o spännande o se vad som händer hos dig....önskr dig o Prinsen en fin kväll..kramisar/Rosita

    SvaraRadera
  3. Tack Mia och Rosita för Dina rader.

    Då vet jag att någon läst.

    Kram

    SvaraRadera
  4. tack för din hälsning, här har mildvädret kommit tillbaka, ha en fin helg, VIOLA

    SvaraRadera
  5. Du har fortfarande chansen att ställa frågor i min frågestund och få en synlig länkning! Den avslutas idag, ikväll någon gång men vet inte exakt när.
    Hoppas du kikar in, kram!

    SvaraRadera