Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 1 oktober 2012

NÄTUPPSÄTTNING PÅGÅR.......

Det börjar hända lite förändring här hemma. Nu har jag ju inte bara mig själv att tänka på.
Men  oj,oj,oj, så nyfiken han är med allt jag gör, värre än en liten unge, springer han runt mina fötter håller koll på allt jag sysslar med.

I går hade jag ju tvätten att ta hand om, då passade jag på att ta ner nätet och trä i snöret.Vilket jobb.
                                  Aldrig hade jag kunnat tro att paketet kunde innehålla detta.

                                       Och när jag tog upp det vem var framme då tror Du ?
Det var behandlat med något, så det luktade lite konstigt, det tyckte jag också.Jag blev lite sotig.

Undrar om jag behöver sätta nät över vildvinets grenar som vuxit i några år på spaljen.
Så jag började med den andra sidan, men upptäckte att jag måste städa av, om Prinsen ska tassa
därute.Det har blivit så mycket blad och jord o.andra rester efter sommarens blomster.Och snart
faller alla vildvinsblad ner.Det blir jämt göra. Väder och vind har sett till att det blivit så smutsigt på
insidan av räcket. Så idag blev städa av. Om jag hade råd, skulle jag glasa in balkongen.På så sätt
fick jag ju ett rum till.För fem år sedan skulle de ha 22.000 kr. Då kostar det säkert tio till i år.
 Var ska jag göra av alla växter som är kvar,klantade mig och bröt av Krassen och Rosen. Vet inte hur jag ska få fast nätet i balkongen ovanför.Måste nog
ha stolpar eller något att fästa det i.Du ser att jag fått upp lite av det. Men borde nog städa av lite till.
Det var en ritning med som visar hur man skall göra.  Med skickat plugg och öglekrokar, men jag
ska använda buntband, för det är plåt och stål.
Jag hoppas jag fixar det.
Försäljaren fick måtten av mig. Hoppas verkligen det räcker, det gjorde det inte. I lördags 13/10 hjälpte min dotter mig. Men i Söndags  14/10 trädde jag om det och sedan fick jag inte dit det igen.
inte är för litet. 2x3 m. Verkar lite lite.Skulle kanske köpa spaljeer och sätta framför som stöd.Köpte, satte upp. Men tog ner, för det var inte snyggt utifrån.Måste ha mera nät på sidorna framför bambu-spaljen, för stora öppningar, lätt för Prinsen att klämma sig ut igenom.Nät framför stålspjälorna, där satte dottern dit spaljen. 3x79 kr. Glömde kolla på ÖoB när vi var där i Lördags 13/10-12
Är ju snart inte säsong för sådana varor. Vet att på Maxi har de plockat undan allt som har med trädgård att göra, då är det bara att avvakta och se hur det kommer att bli.
Tids nog blir det färdigt. Tur att Prinsen nöjer sig med en springa att sniffa i.


13 kommentarer:

  1. Ja hoppas att du får fast det ordentligt det blir ju lite oroligt för dig annars...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Hej Kära bloggvän,, så sööt din lille misse är!
    Önskar dej en fin
    helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Prinsen verkar vara en underbar katt och ett bra sällskap åt dig. :)

    SvaraRadera
  4. va fin han är din katt!va fint det är med vildvinet,må gott

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni lyckas med nätet, det är ju en smart lösning i alla fall! Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Ånej jag har ingen katt jag är allergisk mot dem :( Är ofta kattvakt åt grannfruns 2 katthonor.O jag tar på mig trädgårdshandskar så att jag kan klappa dom :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du fixar detta! Kanske har du nån manlig bekant som kan hjälpa dig! Så kul att du fick en Prins i ditt liv!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Ja, inte blir du utan att göra. Buntband är säkert en bra lösning. Jag är inte så bra på sånt, men vet en som fick upp en hängare för blommor då han använde buntband...
    Hoppas det ordnar sig och jag ser fram emot flera bilder.
    Pussa Prinsen från mej!
    kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag är 22 år gammal och bosatt i en mindre by i Dalarna. Jag har just gett ut min första bok - Att Falla Vackert - Beslut. Den handlar om vampyrer, häxor och människor och om sorg, längtan, hopp, kärlek och tillit men främst om att inte ta något för givet. Beslut är den första boken i en trilogi och nummer två, "Splittrad", förväntas utkomma inom ett år.

    Jag skulle bli otroligt glad om du ville köpa min bok!

    Det kan du göra Här ---> http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9175330210

    Eller Här ---> http://www.bokus.com/bok/9789175330211/att-falla-vackert-bok-1-beslut/

    Eller Här ---> http://www.ordochbok.se/visa_produkt.asp?id=437520

    Eller Här ---> http://cdon.se/b%C3%B6cker/nilsson%2c_bell_eve/att_falla_vackert_bok_1_-_beslut-21389089

    =D

    SvaraRadera
  10. Ja, det är ju viktigt att lille Prinsen inte kan ta sej ut. Lycka till med ditt nätpyssel!

    Kram och härlig hösthelg önskar jag dej!
    EvaMari

    SvaraRadera
  11. Du har fått tag i en riktig gosekatt. Härligt att han är med och är nyfiken, precis som en katt ska vara. Vad jag förstår så är han fortfarande ung och därför har han en hel del energi att göra av med.

    SvaraRadera
  12. Håper du får det til, og at Prinsen ikke setter seg fast i nettet.. Er spent på å se hvordan det blir!
    Ja selvfølgelig, nysgjerrig (nyfiken) på det garnnøstet, hehe, som katter flest :)) Pusa må overbære hver gang jeg kommer hjem med noe nytt, da skal hun være med å åpne.. samme hva det er.. :D
    Hvilken stor og fin plante du har på balkongen! :)

    Ha fine dager og lykke til! :)
    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  13. Grannarna nedan mig har nån slags kattnät med stolpar upp till balkongen ovan, fastsatta med buntband. Det ser riktigt sträckt ut och det kommer nog inte ut nån katt där. Hoppas du får till det med din inhägnad!

    SvaraRadera