Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 6 augusti 2012

OLIKA STÄLLNINGAR

Idag fick jag sms från Irina att fota Claes katt-fröknar Fia och Fanny.
För de fotona som fanns var för otydliga.

Hade med en virkad mus med kattmynta. Då kom Fia först fram, hon
är lite tuffare än sin syster Fanny. Men Claes fann på råd hämtade en
sprayflaska med kattmynta och sprayade in en annan mus så for de då runt
och gnodde sig mot sina möss. Nu blev det ännu svårare att få fina kort.
Det är så kort "utlösning" eller vad det heter på mobilkameran. Att den inte
hinner med.Men några blev det.

Nu tittar Fia fram, vad är det för intressant på gång.  Det är hon som pratar med oss.
Nu blir jag nyfiken säger Fia. Har Du godis med Dig. Så får Fia den virkade musen med kattmynta.

Oj tappade den emellan lådorna.Mi fiskade upp den.Så lekte Fia vidare, nu måste jag
locka fram Fanny också.

Säg åt Din syster komma fram Fia. Hon reser sig lite för att se var hon kan vara.
Fanny har gnott sig på den husse sprayade, så det blev för mycket av det goda.
Nu är hon hon så yr att  hon måste vila lite.
                             Tror jag måste på toa, varför är dörren stängd.Får väl hålla mig lite.

 Nu ser dom mig.Och  ett perfekt kort på Fia, för Fanny ligger utslagen på sängen.

Hoppas någon vill ha oss, för vi är ganska spralliga när vi sätter den sidan till. Husse bara packar
sina lådor varje kväll för han jobbar på dagarna. Och snart flyttar han och vad blir det av oss då?
                                                Den gröna tog jag med upp.

5 kommentarer:

  1. Katter er koselige dyr! :) En kan ikke få en bedre venn..

    Takk for dine kommentarer! :)

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  2. Så söta de är! Tur att de ville vara med på bild. Kattmynta kan göra susen :)

    Tack för alla dina fina kommentarer hos mig. Jag blir så glad när jag läser dem :)

    Jag önskar dig en härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig kattunge.

    Bra gjort av dej Marie-Louise att engagera fler, tydligen hade fb gruppen fått 100 nya följare på en vecka, hoppas det påverkar.

    Ha en fin vecka

    Jo kanske paraplyerna är för dekoration, vacker sådan

    SvaraRadera
  4. Så söta de små kissarna är Och fina leksaker har de!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Fantastic photograph, beautiful kitten. I am greeting

    SvaraRadera