Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 30 juli 2012

RÖTMÅNADEN FORTSÄTTER


Fanns ju även en film, någon som såg den.?





Det är på Wikipedia som jag tar reda på sådant som fallit i glömska.
Förr innan IT. slog man i uppslagsböcker på biblioteket.Om man nu inte
hade massor av likvärdiga böcker i sin ägo.

Nu har jag blivit bortskämd med att googla på allt, jag behöver inte tänka längre.
Allt finns "serverat" här.
Men om jag ska skriva något som hänt i verkliga livet, då får jag gå till lilla hjärnkontoret
för att se om det kan finnas något i minnesbanken.Det börjar sina där.Kanske har jag
skrivit av mig det som fanns så då får vi gå till Mi´s nya liv och läsa mina gamla inlägg
från 2010 då jag började skriva och bara hade den och en fotoblogg.

Alla lever vi vår vardag på olika sätt. Och mitt är inte särskilt innehållsrikt så det blir
intressant nog att skriva om
Måste ju ändå få till några rader.
Och det kan jag inte slå upp någonstans, inte ens i någon av mina guldglänsande.

Det är Nordisk familjebok som jag ärvde efter Mormor 1-31  1904-1921. Tror det fattas några.
Förr då jag löste korsord, det var innan datorn kom in i mitt liv, kunde jag ha nytta av böckerna.
Nu står de mest som prydnad.De är inte värda ett dugg.Inte ens som samlarobjekt. På den gamla
goda tiden då räckte kanske dessa.
***************************************************************************************
Återgår till dagsläget. Igår tog jag en runda till en annan planet, skulle man kunna tro.

Finns nog inga planer på att bygga något här och minns inte vad som varit här förut, kanske en fotbollsplan. Det är möjligt när man ser vad som finns kvar.


Detta är på Genetafältet. Nu har de en fin idrottsanläggning.På baksidan av skolan. Och jag
vet att det finns fotbollsarenor närmare Scaniarinken/Axa sport center.


Jag har aldrig varit road av fotlboll, men som liten var jag med Farbror Gunnar min Faster Alice
man till Kalmar och såg en match live. Mellan vilka har jag glömt, ganska troligt mellan Nybro-Kalmar.
Kanske Kalmar -Malmo FF. Det kulle jag förr tro på.

Eftersom jag är uppvuxen i Småland.Ligger det mig varmt om hjärtat än idag. Inte undra på.Bodde ändå
24 år där.Var ju mycket hos min Faster på loven.För Pappa och Mamma kunde ju inte ta ledigt hur som helst när de hade ett stort Stadshotell att ta hand om.Det har jag också skrivit om många gånger.

Nu ska jag passa på att gå ut i solskenet.
Du kanske undrar varför rubriken heter Rötmånad. Med den fina kylhantering vi har nu, tror jag inte
vi far så illa. Vi har handsprit att ta till vid behov.Vi är mer upplysta nu så faran är väl över så att säga.
Men ändå måste vi vara lite försiktiga med att ställa ut mat i värmen.För flugor och annat som flyger.
Och det vi lämnar efter oss kommer dessa att käka upp.


                                           Bild lånad av Germunds blogg 2010


7 kommentarer:

  1. Alla gillar inte fotboll och nu är det OS! Har kommit hem igår från dottern. Man tror att alla andra levr så händelserika liv, men det är ju bara när det hänt något jag skriver på bloggen.
    Rötmånad hade jag glömt bort, men har ägnat en timme i köket på att göra ganska rent på diskkbänk, luckor m.m. Alldeles för varmt nu. Jag orkade i alla fall med en promenad, trots värmen, mellan 4 och 5. Nu ska jag slappa resten av kvällen. Sköt om dig och hör gärna av Dig. Mitt liv är inte speciellt intressant numera, så jag lever genom attläsa alla mina böcker och träffa barnbarnen.
    stor kram

    SvaraRadera
  2. fin blogg!:)

    var gärna med i veckans blogg och vinn en länk i en vecka :)Gå in på: http://geminaarts.blogg.se/2012/july/veckans-blogg-1-2-3.html
    annars får du ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hihi jo visst är det praktiskt och tar mycket mindre plats;) Ha det så gott. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. fotboll gillas bara av mej vid de stora mästerskapen annanrs tycker jag det är trist:) ha en goo vecka

    SvaraRadera
  5. Klart du ska spara din uppslagsböcker. Tänk, så trist om man skulle ta bort allt som man inte längre behöver, så torftig det skulle bli. Associationer= lika med minnen. De är mycket som du kommer ihåg då.

    SvaraRadera
  6. hoppas du haft en solig å skön dag idag:)

    SvaraRadera
  7. Svar: Haha, han är knappast farlig... en stor luddboll bara... och han är inte en ny katt, det är ju Sven som föddes hemma hos mig för ett och ett halv år sen: http://kandy.se/2011/january/lat-mig-presentera-sven.html

    SvaraRadera