Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 23 juli 2012

ÖDETORPS-VÄGEN I GENETA



Jag gick den i går kväll. Det ligger en utbildningsskola strax innan avtagsvägen genom ett
skogsbevuxet område. Går förbi den här skolan som är stängd.Sommarlov.
Tar av till höger och går fram en bit. Stannar till tar den här bilden. Går vidare och
en liten bit till en liten lutning på vägen börjar en uppförsbacke, inte särskilt brant.
Så känner jag en underlig känsla av att någon inte vill att jag ska gå här. Tar en bild till,
usch nu blir det mer påtagligt att något finns där som vill jag ska försvinna.Går en liten bit
till.Och tar ännu ett foto.
Samma obehagliga känsla av det är ett dåligt omen att vara kvar här. Stavar vidare lite
fortare, uppe på krönet släppte plötsligt det där otäcka att här  måste något fruktansvärt hänt.
Som Du ser så är den en dimma/hinna framför fotona. Ett äldre
par gick om mig då jag stod och plockade vildhallon.Pratade med kvinnan om det jag känt innan.
Hon sa jag går aldrig här ensam.Hon brukar känna obehag att gå här även om maken är med.Då var det
inte jag som inbillade mig.

Motsatta sidan såg jag den här stenen, så fin i blad som klättrar över den och runt.Går vidare
Och så ser jag den här.
Orörd från barn som vill förstöra. Vi har en på kullen hemma, den har de kört in en stor gren i.
De här åt jag upp. Sedan plockade jag flera längre fram, men de flesta var mask i.
Uppe på vägen framför en villas baksida växte detta höga buskage, säkert över tre meter.
Har aldrig sett denna växt förut och under växte det hallonsnår. Vill gärna veta vad det kan
vara för något. Har googlat men inte funnit något namn.Snarlikt vinbärsblad, men det är det inte.
Kan ju vara något som blivit förvildat.Kan ju gå dit och titta en gång till. Men då går den vägen jag
kom fram, där det grenar av till olika villaområden.Och vägen jag går till Maxi.
Har fått reda på av Eva-Mari att växten heter Rosenhallon, de ska blomma  också.

Här ser man Maxi till vänster och Coop Forums byggnad till höger.På andra sidan
                               den här kullen där många tydligen genar istället för att gå runt.

Jag gick runt, vinner inget på att gå den där stigen.Nu är jag nere på min vanliga gångväg som
jag tar till och från Maxi.

Nu är jag framme vid skolan det där skeppet låg här redan 1970 då jag bodde här som ny
inflyttad.Min dotter har lekt på skeppet även mina katter på senare år.Gustav älskade att vara där.
Han var nog skeppskatt i sitt tidigare liv. Snart hemma min balkong syns och jag börjar bli lite varm
nu, ska bli skönt komma hem och duscha av mig obehagskänslan helt.Ryser av hur läskigt det var att
gå där.
                                                    Här bor jag.Andra balkongen på nedre botten.

4 kommentarer:

  1. Vilken promenad du har gått, men skönt ser det ut där i skogen *L*
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder og sikkert en spennende tur høres det ut til.. oi, det er flere som vandrer på stien der altså.. litt skremmende, men også spennende..
    Håper det gikk bra med treffet at den kvinnen du skulle møte.. :)

    Ha fine dager! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att få följa med på den vandringen,, lite kusligt när man känner så där, det brukar jag också göra på vissa ställen!
    Hoppas du får en fin Vecka!
    Många kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Vilken kuslig promenad! Där vill då inte jag gå. Växten du undrar över är Rosenhallon. Kolla om den inte blommar högst däruppe med rosa söta blommor.

    Ha det gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera