Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 7 juli 2012

EN VANLIG LÖRDAG I MITT LIV

Sov ganska länge i morse. Kan inte förstå varför jag börjat bli så himla trött på morgnarna. Jag  som
alltid varit så morgonpigg.
Det tar en timme att komma i kläderna.Med hela morgonrutinen.Tills jag sitter här vid datorn med första målet.

Så är det dags för Melodikrysset av och med Anders Eldeman. Vad nu då. Får inte in rätt station, Försöker lyssna på webbradion, ajajaj musiken hör jag, men inte vad han säger till frågorna. När halva
programmet har gått då får jag in rätt kanal P4 Stockholm. Det gjorde mig lite frustrerad.Men lugnade ner mig.

Tur jag har Gruppen löjliga melodikrysslösare och Vonkis till hjälp.Fixade det i alla fall till slut.*



Gick och handlade odlad lax på Netto 39:- för fyra 120 grams bitar, samt en massa annat.179:- fasen, det är ju dyrt på vår nya kvartersbutik. Ändå köper jag bara det billigaste. De säljer färsk pot. 0.98 kg, det drar dit en massa folk som handlar annat.

Sen gick jag hem, tog kaffe o.en macka med baquettesallad kyckling curry.efter den gick jag ut på baksidan och röljde lite,släpade en bit av gamla staketet och ställde under.kanske ska jag ta en bit till. Det var så kvavt, svetten flödade, jag spydde lite, sen fortsatte jag,gick in tre gånger o.fyllde vattendunken, bytte i katthinken,vattnade med det gamla.sen duschade jag och klippte tånaglarna, tvättade upp mina BH:ar + trosan. Så var jag lika svettig igen.

Sedan lagade jag laxen koka potatis och har nyss ätit.Ganska gott. Hade majs med svarta oliver till. Som fick duga som grönsaker.


Kikade lite på reprisen av Barnmorskan från East end och Tinas kök med Barbro Svensson.
Så vackert det är däruppe i Järvsö. Med omnejd. 
Har väl en del blogvänner som bor däromkring.




Det är fruktansvärt kvavt och står alldeles stilla. Så någon skön kvällspromenad blir det inte, då måste det regna först.  
Men visserligen har jag "jobbat" ute idag. Så det borde räcka. 


På vägen hem från butiken utmed vägen växer vita vildrosor så fina.Och innanför vägrenens staket växer Smultron.
Plockade några, men de var sura. Kom jag bara åt dem. Men så vig är jag inte så jag kan balansera, hängande i en arm.
Vet ett annat ställe där det växer smultron, men där går alla som rastar sina hundar.Så de är nog uppätna av mattar och hussar.




Det är en kulvert under vägen från Geneta Centrum och upp till Prästgårdsvägens höghusboende.Går den vägen till NETTO.


         
                                   Här har det inte vuxit upp ännu.Det är väl taget i våras någon gång.Till vänster är en liten 
stensatt stig.Sen viker jag in på parkeringen och går där fram till övergångsstället.Och så är jag framme vid 



Blir lätt att jag handlar oftare än jag behöver för att det är närmare hit än att gå ända till Maxi.
Där handlar jag en gång per vecka.Och tar ut lite matpengar så jag kan handla hemma.
Än är inte dagen slut, men gör nog inte många knop till. Fast vem vet, jag kanske ändrar mig.....

5 kommentarer:

  1. Det har varit full fart på dig idag förstår jag.
    Melodikrysset bryr jag mig inte om, för det klarar jag aldrig. Mitt musikintresse är inte så stort.
    Hoppas att ni slipper åska. Här känns det som om det skulle kunna komma en ny omgång när som helst.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jamen jisses....läser att du kräktes! Nu tycker jag du ska vila dig idag söndag!
    Finfina foton hos dig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  3. hoppas det har blbit svalare hos dej nu, hos mej har det varit regn ända sen jag kom hem från Spanien i fredags, suck ,kramen

    SvaraRadera
  4. Mmm, Järvsö ÄR vackert Mi, det ligger ju i mitt Hälsingland ;-))

    SvaraRadera
  5. Melodikrysset är ett måste varje lördag om inget annat är inplanerat... vi brukar lösa det, oftast utan Google ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera