Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 9 augusti 2012

DET ÄR KONST ATT SÄTTA UPP GARDINER

Tog en skruvmejsel och klev upp på pallen för att skruva bort det gamla beslaget som satt i väggen.
Där har en klåpare. Det såg jag nu.Varför ska arbetare slarva.Det värsta jag vet. Pluggen
sjönk in hur lätt som helst, eftersom hålet var för stort fäste en det vänstra beslaget.Hur jag än
skruvade.Hängde  ner, försökte binda med ståltråd. Nej det höll inte.
Syns kanske att den hänger ut från väggen.På andra sidan fäste den fint med skruv och medföljande
plugg.
Då tog jag ner den gamla skenan  for en betonspik i golvet, så när jag klev ner från pallen,
klart att jag skulle trampa på den. Fick avbryta allt för att badda på med tvättsprit, aj, ont gjorde det.
Genomsvettig blev jag av att innan få kliva upp och ner några gånger. för att hämta det och sen
något annat. Först hade jag  ju torkat av fönstret emellan.För jag såg ränderna efter persiennerna.Men
de gick inte bort,  slitet efter alla dessa 17 år jag  hissat den upp och ner varenda dag.
Hade lagt den nedtagna skenan på golvet, så när jag hängt upp stången (som var fort kort) och klev ner för att hämta våderna jag trätt i den speciella skenan som hörde till, trampar jag på den och gör illa andra foten.
Först vänster och nu höger. Så blir det för jag ska sno mig på för att kunna se min serie som börjar
kl.10.20. Våra Bästa År.


Jag får köpa en ny stång som är 180 cm. Så det fattas 20 cm. Kanske det finns en förlängning att sätta i.
Så här blev det, ser futtigt ut. Kanske snyggare utifrån.



Går in för att sätta på teven.
Vad nu då ?
Ingen bild ?

Ringer C-sam efter fem minuter
kabelfel
nyss hänt.
Typiskt !
Kom inte
på hela den
programtid
som serien 
är.

Som plåster på såren för allt omak jag utsattes för
hade Monica skickat ett musikkort 
på FB.
Jag fick tårar så vackert var det.


7 kommentarer:

  1. Det ligger en viss sanning i att en olycka kommer sällan ensam...Hoppas dagen blir bättre, fina Mi!!

    SvaraRadera
  2. Tur att du fick lite tröst efter all möda!

    Jag tycker lite grann som du att panelgardiner inte är det allra roligaste, men din ser ju riktigt fin ut.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Med rätt stång som är 180 cm och kanske en våd på vardera sidan till en enfärgad skulle nog bli snyggare.Jo jag gillade mönstret.

    Tack Ingrid och Mia

    kanhända det kommer flera...

    SvaraRadera
  4. Oj oj jag blev svettig bara av att läsa om gardin uppsättningen ;-)
    jobbigt sånt där.Snygg färg tycker jag.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar kör det ihop sig. Kan förstå och känner igen mig... Grrr då det inte fungerar med gardinsaker o. dyl. Och teven till på köpet.

    Hoppas det ordnat upp sig nu!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken tur att det inte var fler fönster som det skulle bytas på! Då hade du väl kanske blivit helt sönderslagen. Fint blev det iaf!
    Spindeln på min bild var en liten rackare jag hitade på altanen. Kan bara en spindelsort, korsspindel, och det var det inte. Den här var mycket mindre.
    En kompis till mig har stora fågelspindlar, men de tittar jag bara på. Har egentligen inga problem med spindlar men de är lite väl stora!

    SvaraRadera
  7. 012 09:46
    Din gardinuppsättning var inte den allra enklaste, men fint blev det.
    Jag är livrädd när jag ska sätta upp gardiner eftersom jag ramlade ner från stolen och dundrade i golvet och slog min rygg. Har fortfarande känningar av det.
    Det är en söt lien kisse du visar också!
    Jag har en svart-vit som heter Pelle.
    Ha det fint!

    SvaraRadera Den här kommentaren fick jag av Äppelblom ,ar på fel inlägg

    SvaraRadera