Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 23 augusti 2012

HUR GJORDE VI FÖRUT NÄR INTE IT FANNS

Fick köpa det över nätet. Blev lite dyrare, helt klart. Men vad gör man inte, när det inte fanns i
butikerna i staden där jag bor.Ska prata med avdelningspersonalen för hårvård på Maxi, få dem att
ta hem den igen.Vet flera som ville ha samma som jag.För jag rekommenderade just denna.

Då ser mitt hår ut så här, fast det är nog lite solblekt också.Gråblont.

För snart ska jag dra iväg till Wasa handelsplats och handla på Maxi, hämta ut paketet,gå
till Cura för att lösa ut mer medicin mot min andning. Trodde den skulle bli billigare andra
gången jag hämtade ut. Men det blev den inte.556:- då är det två stycken. Måste ju ha den.
Billigare och kanske hälsosammare än att röka.Den 3 September blir det 4 år sedan jag slutade.
Egentligen slutade jag den 2 Kl.15.03 men då hade jag ju rökt den dagen,Därför räknar jag från 3/9
2008 samma år som jag blev 65 och köpte den här Laptopen ,då sa min dotter; Nu får Du sluta röka Mamma. För datorn tål inte att man röker, då kärvar den ihop av tjäran som finns i tobaken. Och tänk
på alla gifter som finns. Kadmium bl.annat.De flesta vet väl hur farligt det är.







  1.  Festlokalen Mona Lisa utmed Klockarvägen där större fester på över 200 personer kan ha sitt kalas. Har aldrig varit där eller blivit inbjuden dit, för så väl
    känner inte jag mina syrianska grannar.
    Hade i alla fall inget att ta på mig, de använder ju mestadels långklänningar.
    Det finns flera butiker som bara för aftonklänningar och speciella butiker för enbart bröllop.

    Och så handlade jag lite som vanligt. 
    Köpte ett nytt bröd på prov, blir så less på de som redan är förpackade. Men hur länge det legat så där utan förpackning vet inte jag för det var stenhårt på yttersidorna.Fruktbröd

    22.90 Kollade på kvittot Matbröd 50% -11.45 ja de var ju bra smakprov. Gott !


  2. Nu ska jag börja träna mina hjärnceller ordentligt, tänk innan datorn så jag löste korsord, gjorde inget annat.
  3. Så det blir mindre att sitta här, det vet jag inte. Men jag borde nog fixa bort mer som kan vara angripet av 
  4. nikotinet. 

  5.  



  6. så kan det gå, när haspen inte är vadå ? 

5 kommentarer:

  1. Jag hinner faktiskt med lite hjärngympa också. Förutom datorn alltså!
    Varje morgon löser jag DN-krysset och ger mig inte förrän det är klart. Ok, jag googlar lite ibland, men mest för att kolla om konstiga ord jag fått till verkligen stämmer.
    Sen tror jag att vi tränar våra hjärnor även när vi sitter vid datorn! Bara att lära sig hitta runt på FB! Det är inte det lättaste för ett blåbär!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har Du alldeles rätt i Ingrid. Det är en konst många gånger att veta var man ska leta efter det, vad det nu är för något.Kanske jag blir lugnare med korsordet.Kram

      Radera
  2. Bra att du slutade röka.
    Färgen på håret blev fin.

    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bara tala om att ännu har jag inte tonat om håret, med HYPE som kom på posten.Ingen brådska. Känner att jag vill betala den först. Löjligt va´! Men sådan är jag.

      Det ska var abetalt före den 19/9 men det datumet är löjligt, för det måste in före nästa pension.För annars för jag betala fördröjningsavgift 50 kr.

      Kram

      Radera
    2. Det har ännu inte blivit av att färga håret. Hade tänkt klippa det lite först.

      Såg i det skarpa hissljuset att det börjat bli väldigt grått.
      Har inte haft lust.

      Radera