Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 16 augusti 2012

FÖLJ MED IN TILL STAN

Igår tog jag bussen in till stan för att få min överkäke lagad. Hade ju tappat den i parkettgolvet så en bit for bort. Det kostar femhundra och tar en timme.
Han sa att jag kunde gå på stan så länge. Nej tack inte utan mina tänder. Har redan varit runt på stan en timme. Först ville jag se torghandeln.


 

                                                                  SÖDERTÄLJE
Kände mig hungrig gick bort till Kringlan köpte en hungerkontroll och sög i mig.Att uret kan gå så sakta
när jag vill den ska få fort.Fick komma först kl.13.30.
Hade hämtat Metro och SP-Posten inne på LUNA gallerian, Även varit på In & Finn handlat tassar med spik i.Blondering Och murgröna i plastaktigt tyg.Till de fula rören i köket.
Tycker det ser så tomt ut med panelgardinerna. Tar nog ett tag att vänja sig vid dom.

Ser det konstigare ut med girlangen där t.v.Kanske ska sätta den uppe i ovankanten på fönstret.

Äntligen kunde jag gå dit. Gick ut och väntade.Gick över gatan och tog lite foton.
V.Kanalgatan 17 under terassen där är tandtekniska och det lilla tegelhuset är ett Sliperi.Som för
tillfället var sommarstängt.

Ser en lapp i fönstret, blir nyfiken vad det står på den.Kassan är tömd. Alltså ingen idé ge sig på att
slå sönder rutan.

                                                    De lagar även segel stod det att läsa.

ännu en stadsbild.Gatan upp till det röda huset som ligger på Nygatan heter Jovisgatan,
Polisstation ligger på vänster sida mitt i backen.
Det var inte det lättaste att få en bild utan en massa fordon, väldigt så trafikerat det var.Kan
ju varit broöppning så alla bilar och bussar och andra fordon kom på en gång efter varandra.



Du ser de gamla brounderlagen
och på andra sidan kanalen t.h.
Lotsen som tillhör
Landstinget.


                                           Här kan man se lite av vattnet nedanför.


Så var de färdiga men då ser jag min buss hade redan gått från hållplatsen. Kan lika gärna sätta mig
på bänkarna utanför gaveln på Rådhuset och den vackra blomstergrupperna i olika färger.



Satt en stund bläddrade igenom tidningarna.
Sen gick jag över gatan och in på kyrkans mark.
Tänkte gå in i kyrkan
men något sa mig inte idag, nu ska Du fara hem.
Så jag lydde tanken och gick vidare 
mot hållplatsen under bron, men först

måste jag bara ta en bild på den fina Turingelunden.Det vita huset där låg när jag kom hit
till Södertälje. Täljekällaren,  
http://www.kringelstan.se/article.php?ca=15&ar=73

Ifall någon kanske är intresserad av att läsa om den gamla fina krogen.
Nu är jag snart hemma och de flesta har redan klivit av i stadsdelen Ronna,
Den tiden jag åkte var det inte fullsatt i bussen.Annars hade jag nog fått stå hela resan.
for förbi en hållplats som några gjort åverkan på, tragiskt att de ska slå sönder dessa glaskurer.
Ser Du glassplittret som ligger där i en hög.De borde skämmas.

Nu kör vi över Strängnäsvägen, den som jag brukar gå jäms med från andra hållet.
Nu är jag hemma. Tidigare än väntat.Ska nu försöka föra över mina bilder till Picasa.
Tar en bild till på mina byxor som hänger på tork, råkade spilla en droppe på stan och en droppe kaffe
hemma.


Slutet gott allting gott.

4 kommentarer:

  1. Så fina bilder från din stad!
    De var verkligen ett trevligt reportage.
    Det var ju fiffigt av det där sliperiet att annonsera om att kassan var tömd. "Tjuvar göre sig inget besvär."
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. va fint du visar vilken stad är det du bor i?hoppas du har njutit av sommardagen som varit idag,må gott

    SvaraRadera
  3. Så fine panelgardiner du har i kjøkkenet! Og takk for at jeg fikk være med deg på denne turen. Ja, hvorfaor skal noen alltid slå i stykker ting?! Ser koselig ut på balkongen din også.

    Flotte bilder! :)

    SvaraRadera