Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 5 januari 2012

TREVLIG TRETTONDEDAGSAFTON

Imorgon  den 6 Januari för 42 år sedan kom jag hit till Södertälje

Jag var nyförlovad.
Den 5 Januari 1970 Kl.14.00 förlovade vi oss på en lite bro vid dammen.
Om det har jag skrivit i Mi´s nya liv 2010.

Skulle börja ett nytt jobb som kontorist på Esso Motor Hotel.
Så hette det då, numera Scandic Hotel.
Städade faktiskt där på -80talet.Men någon ville mig illa.
Skyllde på mig, att jag stal spritflaskor i baren i matsalen. (det var inte jag)
En som jobbade där och visste att jag hade alkoholproblem.
Det var under min nyktra period, som varade i två år.  (under tio år hade jag två år i taget,som jag var nykter)
Tänk så "lea" människor det finns.
Tur att de vänliga tar över.
Jag  hade inte så stort självförtroende.Så jag vågade säga ifrån.
En fin liten dikt av en fin vän på FB, har jag kopierat detta från.




‎***(\\*..-. '/) *,'.....En ängel behöver inte komma ifrån himlen
* * ( \\(••)/ ) * *..En ängel kan vara en god vän..en granne
, * . (_/ \\_) . * ,...eller en kollega. En ängel är en människa som
* . * /___\\ * . *...visar andra sin godhet...
Kram Alla Vackra Änglar ♥♥♥ Och massor speciellt till dig ♥♥


Den här buketten får alla ta glädje av.
Den är lånad av Interflora.


Fick en stor vacker bukett av min älskade Dotter till en
Födelsedag/Morsdag
Med Liljor och annat vackert.Men liljorna hade så mycket pollen på sig,
att jag fick ställa buketten på balkongen.
Så där för njuter jag av dessa stora fina vackra buketter så här i stället.
Då blir det inga nys-ningar.

Kram till alla mina fina blogg-vänner.

11 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin trettondagsafton och helg!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Förlovningen låter bara såååå romantisk och måste vara ett härligt minne *L*
    Jag kallar det "skyldig utan skuld" när man anklagas p.g.a att några tar sig friheten att döma utan att kunna visa upp konkreta fakta. Finns väl inget värre än att anklagas för något och VETA att det inte är sant,brrr!Spritproblem kan ALLA hamna i t.o.m de som tvärsäkert säger: aaaaldrig...nähääädå,inte jaaag inte! Under de "rätta" omständigheterna kan vem som helst trilla dit. Att döma andra är sååå lätt..Sånt gör mig riktigt arg må du tro.

    Slutar innan jag skriver en hel roman här ;-)
    Ha en sköööön helg,kram!
    Redt./Marianne som alltid glömmer att logga in :-)

    SvaraRadera
  3. Usch din stackare jag vet precis hur det känns att bli oskyldigt dömd.

    Det var min chef som är en gammal kompis mig och min gubbe som anklagade mig.Barndomskompis.

    Det fattades 800:-i kassan en kväll. Detta är många år sen fast jag glömmer det aldrig.

    Jag saknade en check på 800: för jag visste att jag hade tagit emot en sån under dagen Jag kom ihåg det bara för att hon handlade för 500:_ och ville ha 300:- i kontanter tillbaka.

    Jag sa att det måste ha skett när en kompis växlade till sig hundringar av mig ur min kassa. Den måste ligga emellan dem för jag hade inte hunnit sortera pengar ifrån checker. Det var hiskligt att göra Vi hade ju inte så fina kassor då som nu.
    Jag blev så förbannad och sårad så jag skrev ut en check och sa att han kunde stoppa upp den i ja du vet.Tror du att jag vill ha dina pengar. Så lågt tänkt sa jag till honom

    På morgonen när vi öppnade affären hade banken ringt honom och frågat om kassan stämde på kvällen.
    Nej sa han det fattades 800:-.
    Då sa hon på banken att det låg en check på det beloppet emellan en bunt hundringar den andra kasetten.
    Du kan tro att det kom en ångerfull chef ut och bad om ursäkt.
    Jag sa att det värsta var att han bara kom på den tanken att jag skulle sno som är världens ärligaste plikttrognaste person.
    ja detta var i stort sett min lilla historia

    Han skämdes och försökte på alla vis att gottgöra men taggen sitter där fortfarande.
    Jag behövde jobbet annars hade jag slutat på studs.
    Vi bor ju i ett lite samhälle och det fanns inte så mycket att välja på här då heller.
    Ha en riktig skön helg Kramizzzzzz
    Tack för titten hos mig Jättekul

    SvaraRadera
  4. Onda människor finns det överallt...tyvärr.
    Er förlovning verkar i alla fall vara ett fint minne för dig.

    Trevlig helg! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Fy så hemskt med de människor som vill en illa.
    Önskar dig en fin lördag!
    Vänligen Malin

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert minne!
    Ja usch vilka människor det finns, brukar tänka att de skadar sig själva ännu mer än mig när de utsätter andra för elakheter!!

    Ha en fin lördag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Kära Marie-Louise. Vill nu önska dig allt gott och hoppas att 2012 blir ett jätte bra ÅR för Dig!
    Tack för att du alltid bjuder på såååå härliga historier från förr.
    Var rädd om dig!
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  8. Är det denna blogg som man skall komma in å eller är det några av de andra?
    kram

    SvaraRadera
  9. Det där var inte snällt!
    Skulle tro att det straffade sig i längden...dålig karma du vet?!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Välkommen till Smörblommeprojektet, lilla Vitsippa! Det är kul att så många vill vara med! Tillsammans kan vi peppa varann när det går trögt.

    Lycka till!
    Kram Eva-Mari, snart 66.

    SvaraRadera
  11. Usch, vad trist! Men precis som du säger är det skönt att det vänlig alltid vinner!

    Tack så mycket för dina fina ord om min nya tidning :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera