Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 11 januari 2012



Denna dag Onsdag vaknade jag med att göra mina vanliga sit-ups. I hopp om att få magmusklerna lite mer spända. Jag har den del redskap för att göra det.Med spiraler som är fästade vid fot och handtag. Man ska dra ut och på så sätt komma i liggande ställning och sakta släppa efter och komma i sittande ställning.Då förstår Du hur jag menar.
Ja nu kom bilden före, det hade inte tänkt mig,
För jag har en som jag tränar armarna med också.

Den här kan  jag även sätta mellan låren och träna musklerna.
Du har säkert sett en sådan förut. Så Du vet precis hur man gör.
Fick den av Dennis min f.d.make, då han fortfarande var i produktion.
Han hittade den i en sopcontainer. Vad gjorde det, den gick ju att göra ren.
Han hittade ett par rullskridskor storlek 40. För stora för mig och dottern,
och för små åt honom.

Klart jag skulle pröva , flera sockor och en dag for jag fram och åter i hallen.
Vilken syn !
Men jag nöjde mig inte med det, jag skulle visa mina kunskaper ute på gatan.
Sagt och gjort. Men det ångrade jag efteråt.
Skulle visa mitt ena dagbarn, hur bra jag kunde åka, och for rakt in
i en stolpe som stod alldeles intill soptunnan. Detta var när vi bodde i Pershagen. Det
var att inte så många såg mig. Dessvärre skvallrade dagbarnet. Men det gjorde inget.
Det hade han inte behövt, syntes efter någon dag, då jag fått ett blålila öga.
Dennis  hittade en liten flickcykel, som någon målat själv i gult och rött. Undrar om,
vår enda dotter fick en som var köpt åt henne. Ska fråga vid tillfälle. Vet att trehjulingen,
den fick hon, den var röd med flak. För jag var med när vi köpte den.

Och dockvagn även den röd. Så fick hon av Farbror Tage en röd ros som hon klistrade
på suffletten.Den tillhörde socialdemokraterna. Rosen alltså.

Dennis arbetade som timmerman, byggnadsnickare så han hade muskler både på armar,
ben och överdel.En stilig make hade jag. Ja, han ser inte illa ut nu heller, fast dessvärre är
hans muskler förtvinade.Fast stark i händerna är han ännu.
Det har aldrig jag varit. Måste ha redskap för att öppna en burk.

Istället för att träna som jag skrev på FB, så skrev jag detta. För något måste jag ju skriva
om.Det blev ju bakåt i tiden igen.För framåt vet vi ju inget om.




Så började det

Min Pappa höll på med gymnastik i sin ungdom..
Jag brås mycket på Pappa men absolut inte när det
gäller rörligheten. Pappa var en höjdare även på rull-
skridskor.Och romerska ringar. Jag däremot var
duktig på att hänga i armarna. Pappa hängde upp oss tre jäntor på dörrarna.
Som han sedan fick rikta upp för alla hängde snett.
Underbara minnen.











3 kommentarer:

  1. Tänka vad det finns mycket som slängs som man kan ta vara på. Han var klok din Dennis!

    Men så roligt det skulle ha varit att se dig komma farande på rullskridskor, det måste ha varit en syn!

    Tur att det gick som det gick och att du inte bröt dig på något sätt.

    Kram och trevlig onsdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om Du ser det här Ingrid, så kom jag inte i någon hastighet precis, stapplade fram på tå med dom, på gatan kunde jag skjuta ifrån med ena foten.Det gick inte fort alls.
      I hallen stod Dennis på ena sidan ohans kompis Roffe på den andra och puttade iväg mig.fram och tillbaka. Roffe tog skridskorna till sitt barnbarn, som önskat sig sådana.

      Radera
  2. Åka rullskridskor??!! Att du vågar.Kan ju sluta hur som helst...En,säger en gång har jag varit på gym.Det gör jag aldrig om,hehehe!Muskler jag inte ens visste fanns "sänkte" mig i fjorton dar,jeesus vilken plåga.Källaren är fylld av allehanda tortyrredskap och Jane Fondas träningsvideo ligger insvept i damm på en hylla.Nu tränar jag bara skrattmusklerna ;-)Min far var också gymnast i sin ungdom och en mycket duktig sådan...Han var ute på både tävlingar och uppvisningar,tänk om dom har mötts nånstans *L*
    Önskar dig en skön kväll,kram!

    SvaraRadera