Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 15 januari 2012

NU KOMMER DOM IGEN



Mina små bevingade vänner.
Förra året matade jag dom ur en askkopp på fönsterblecket.

Idag kom Rödhaken och skulle se om det fanns något.
Men jag har hängt upp i björken, talgbollar och jordnötter.
Nu får jag skämmas som inte köpt solrosfrön till de andra.


De få som självsådde sig efter matningen förra vårvintern.Blev så små.Så det kan inte
blivit många frön på dom.

Får väl köpa en påse på stan i djuraffären i Lunagallerian.
Det är i samma hus som Hälsoenheten ligger.
Det finns många butiker och restauranger i huset.Som Dennis var med och byggde 1976.
Och det var samtidigt som vi byggde ute i Pershagen.
Det är ett stort huskomplex,som täcker ett helt kvarter.
Med flera fastigheter utmed Nygatan, och ner till Gågatan.
Även en vårdcentral finns i Lunakvarteret. Och mycket annat.

De bygger om hela tiden i detta hus.Det har väl blivit slitet med åren.

Precis som en annan börjar bli sliten. Orkar inte hälften av vad jag gjorde för 10 år
sedan. Nu går det ner. Utför.
Men jag ska hinna med mycket ännu.
Som jag kan skriva om.
Men nu får Du nöja Dig med dessa rader.
Så återkommer jag med mera.Om ett par dagar.





12 kommentarer:

  1. Vilken fin domherre du har utanför fönstret. Här har vi bara talgoxar, blåmesar och en och annan pilfink. Fast just nu har det varit dåligt med fågelbesöken. Det är väldigt många som matar här, så de har gott om käk överallt.

    Ha en fin söndagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Domherre du har fått hos dig :)
    Det var jätte fina bilder här :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den Domherren var från vårvintern 2010

      Än har jag inte sett någon, för jag har inga

      solrosfrön lagt ut än.

      Kanske köper hem en säck, om någon kör hit den

      Radera
  3. Fina bilder! Man blir glad av solrosen... det kommer säkert småfåglarna också att bli då du har fixat frö till dem!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja det är dom.
      Där jag matade får jag inte
      för min granne, de skräpar ner
      på hennes "tomt".Fast hon själv
      satt upp talgbollar ibland.

      Nu kan hon inte bråka med mig mer
      för jag var in med en Saint Paula,
      för att hon öppnade porten åt mig,
      när jag låst mig ute.

      Radera
  5. Du verkar orka och hinna med mycket! Du märker det inte själv! :)

    Härligt med matgäster!

    Vackra bilder!

    Ha en skön och fin onsdag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisbet !
      Det har jag inte tänkt på själv.

      Du har nog rätt i det.

      Får jag bara vila lite emellan

      så orkar jag lite till.

      Radera
  6. Åh, har du domherrar! Vet du, jag har aldrig sett en i verkligheten! Jag som har så många fåglar hos mig!

    SvaraRadera
  7. De är så vackra domherrarna!Rödhaken är min favorit annars.Den är nästan tam o följer mig i trädgården så rar är den :-)
    Jag blir så glad för de hälsningar jag får.Och som sagt jag vill gärna lägga en kommentar hos de som skriver hos mig.
    KRAM från mig!
    ps.fasst hos dig vet jag aldrig riktigt i vilken blogg jag ska lägga en kommentar men det spelar kanske ingen roll för du har väl koll på allihopa :D

    SvaraRadera
  8. Jag matar inte småfåglarna men grannen gör det. Tycker det är lite jobbigt då min katt kommer hem med halvdöda småfåglar. Men nu är han så glad då jag kommit hem från min resa.

    SvaraRadera
  9. Tack för dina tips! Det känns redan bättre då man vet att någon tänker på en :) Inte brukar jag vara så här trött. Ska försöka göra något riktigt bra av dagen!
    Hoppas du också får en fin dag!
    kram

    SvaraRadera