Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 31 december 2011

SYLVESTERBALEN

Skrev i Mi´s nya liv om Nyårsafton.
Minns nu att vi brukade kalla dem
Sylvesterbal på Stadshotellet

I menyn stod det Kalkon Bonne Femme
Minns att det var morötter o.ärtor.
Kanske inte så lämpligt på grund utav
att folk dricker lite väl mycket av de
alkoholhaltiga dryckerna.Som de inte tål.
De börjar med en drink,före maten som i regel
är en sandwiches, bestående av olika pålägg.
 Smörgåstårta som landgång
Oh så gott det ser ut.

Till landgången som den allmänt brukar kallas.
Drack folk öl . Kanske med en snaps till.

Sedan kom varmrätten in .
Till den drack de rött vin eller vitt en del drack öl.

Välkommen till Ingelsta Kalkon

Sedan ville de flesta ha en dessert bestående av glass med FRUKT.


Till desserten drack de kanske
kaffe och likör.Männen drack grogg.

Senare efter dansen .
Drack de mera vin och drinkar
Och till sist vid tolvslaget kom
Det mousserande vinet fram, de som
tyckte det räckte med det. Andra
drack Champagne.


Fil: DomPerignonChampagne.jpg

Och så skålade de in det nya året som för oss blir 2012
Vi hoppas att det ska bli ännu bättre än det gamla 2011.


7 kommentarer:

  1. Nu önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Hääärliga tider,mmmm! Kan riktigt känna smaken,mums!
    Gott Nytt År :-)

    Redtopp/Marianne

    SvaraRadera
  3. Ja det var lyxigt,
    annat än min avacado med räkor,
    samt macka med lagrad ost som förrätt.
    och spagetti med italienska örtkryddor
    och Heinz ketchup till Nyårs middag!
    Kanske inget för nyårsfesten,
    men jag gillade det!
    Till frokost/Lunch idag blev det 2
    Dubbelvarma mackor.
    Hoppas att Du hade en trevlig Nyårs Afton
    och önskar Dig en God Fortsättning på 2011!
    :)
    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  4. GOTT NYTT ÅR TILL DIG OCKSÅ.

    Roligt att du är med på facebook
    Då skall jag kolla och se om jag hittar dig där.

    Här snöar det för fullt i dag.
    Hälsningar och kramar från Siv

    SvaraRadera
  5. Hej
    Ser ut och varit ett härlig start på de nya året.

    Jag har svarat på dina kommentarer även om det det tog ett tag.

    hoppas det gått bra med hålla vikten =)

    SvaraRadera
  6. Hej och god fortsättning! Här uppe i den kalla norden där snön vräker ner så kostar både vita och färgade tulpaner likadant. Jag köpte mina på Coop. Sedan hade jag tur och fick en bukett till av min moster så nu har jag dubbel glädje :)

    SvaraRadera
  7. Dyrt var det säkert, med så mycket mat och dricka... Och så tungt det måste ha känts på nyårsdagen... Svunna tider.

    Här har vi nu mycket snö och mera kommer det hela tiden. I dag ska jag ta fram penslar och färg och försöka fixa till några trädgårdstomtar. Bli de något så när lyckade ska jag gräva fram några till ur snön. Inte det viktigaste jag borde göra... men ibland måste man bara göra ngt som inte är så viktigt :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera