Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 21 januari 2013

BILDSKÄRMSRUTINEN SVARAR INTE

Och det blir svart. Lite läskigt faktiskt. När jag inte vet hur länge jag kan skriva innan  den brakar ihop.

Igår gick jag ugenom ett program där felet skulle åtgärdas. Fick svar på det. Men likväl så svartnar det.
Mest när jag är här inne.



Trodde i min enfald att det skulle räcka med detta. Men tydligen inte. Så himla gammal är ju inte
den här Lap Topen. Köpte den ny (trodde jag) 2008 lagom till min 65-årsdag.

Strax efter det var klart ringde det och M-min dotter ringde ville komma för F2 minsta barnbarnet
hade jag lovat en chokladkaka då han hade namnsdag. Lite långt åka för den. Men det blev en härlig och trevlig Söndag för Mamma och Mormor Mi.
Blev bjuden på lunch. Och ingen liten heller....


Har fortfarande kvar av den. Har inte ätit pizza sedan F2 var bebis, nu är han snart 9 år i Juli.
Det var i Malmköping. Det fanns en Pizzeria i fastigheten min svärson köpt.
Ett sött litet samhälle, skulle mycket väl kunna bo där.Fast de som känner mig säger jag skulle
få lappsjuka. Jag som har så lätt att få kontakt med folk. Undrar det. Då får jag nog ta körkort
och skaffa en bil men då måste jag vinna pengar först. Och Trisslotterna har inte kommit än som
Dennis köpte i julklapp åt mig en halvårsprenumeration på tre triss /månad.Så då väntar vi på dem.



http://www.malmkoping.nu/evenemangsguide.htm


http://www.malmkoping.nu/index.htm

Du kan titta själv.

Fast jag bor ju bra nu, efter jag pratat med de där uslingarna som skrämde vettet ur både katten och
matten. Så är det lugnt tills nästa påhopp.


KRAM

På kramens dag.

13 kommentarer:

  1. Inte kom jag ihåg att det är kramens dag, trots att jag bort se det i mitt eget arkiv.
    Det var ingen dålig pizza, så jag förstår att du har kvar av den.

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det är lugnare nu! Blir glad att läsa detta.
    Vilken pizza!:) Ser mycket god ut!
    Hoppas att du också får ordning på datorn!

    ha det gott i dubbel bemärkelse, inte bara pizzagott!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Trist när datorn krånglar... tyvärr kan jag inte ge dig några goda råd...
    Vilken jättepizza - ojojoj! Det är gott med pizza, men det får inte bli för ofta :)
    Så skönt att det lugnat ner sig och att "busarna" slutat skrämma er :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu när min äldste son flyttat hem till Sverige, så måste jag erkänna att jag har aldrig ätit så mycket pizza som nu!!!!!

    SvaraRadera
  5. Jösses! Det var den största pizza jag sett! Inte undra på om du har kvar av den:)

    Kram och god helg!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Hoppas du fått datorn i skick. Ibland måste man dammsuga lite... inne i datorn alltså. Har du prövat?

    Har aldrig sett en sådan stor pizza!!! Den är jättemäktig :)

    Tack för din omtanke då jag var sjuk.

    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  7. Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina datorproblem, är en teknisk idiot och överlåter sådant åt andra. När jag börjar jobba på tisdag ska Junior vara hos min svärmor. Han har redan varit där några gånger och de kommer jättebra överens.

    SvaraRadera
  8. Milda makter vilken pizza! Det fodrades en rejäl tallrik till den. Kram

    SvaraRadera
  9. Tack kära du för kortet som låg här och väntade på mej när jag kom hem efter helgen i Falun. Hoppas du får bukt på dom små bokstäverna, det måste gå att rätta till!

    Kram och hoppas du har en fin dag.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Nu hoppas jag att du får vara ifred för ungarna...Kram på dig fina Mi

    SvaraRadera
  11. Hej Mi!
    Så mysigt med uppvaktningen.
    Ja, det är underbart att ha ett djur som sällskap. Så mycket glädje det ger. Livskvalité. ;)
    Hoppas barnen slutar med dumheterna så ni bara får ha det bra.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  12. Hej Mi!
    Dator krångel är inte kul...själv är jag utan dator..kollar i mobilen men de är ju inte samma sak som i datorn...jag får lappsjukan när jag inte får blogga....
    vilken underbar mormor du är...de är de lilla som räknas

    Ha det bra
    Kram wivi

    SvaraRadera
  13. trist med datorkrångel hoppas det fixar sig, vilken fin bild på dej å den där pizzan ser god ut...

    SvaraRadera