Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 6 januari 2013

VAD HAR HÄNT EGENTLIGEN ..........

Vilken urtråkig dag, tror det berodde på vädret, för det var då inget vidare.Så verkade det skina upp
då jag var ute för att byta vatten som nästan var fruset.
Det ska bo en katt under balkongen. Grannen hade sett en svart gå in. Jag har ingen varken sett eller hört.
Ligger väl i ett av de två bon som finns där.

Minns ju när Alizia bodde där ett bra tag. För hemma hos henne fanns det kattungar.Så hon fick inte så
pass mycket lugn och ro som hon ville.

Satte på henne Gustafs halsband. Men det hade hon tappat nästa gång hon var på besök.


Det finns fortfarande katter i området som inte har något hem. Luffarkattens Ina fångar så fort hon
har lite ledig tid. En kattkoloni har bildats runt Kringlaskolan -Bollvägen. Ett finskt par matar dom.


Önskar så att alla fångas in så jag slipper grannarnas blickar som undrar (som inte vet) vad jag gör,
när jag hukar mig ner under balkongen.
Prinsen,  Han blir väldigt nyfiken på vad jag har i kärran. Han är med när jag öser
upp mat i pytsarna. När jag kommit in igen går han igenom den ordentligt.För det luktar verkligen kattpiss.Om de där bunkarna.Hade torkat ur vattenbunken med en trasa som jag tog in.Men den fick
jag slänga ut på balkongen.Där jag har en hink där jag slänger kiss-bajspåsarna efter jag mockat lådan.
♫•*¨*•.¸¸✿✿¸¸.•*¨*•♫ ♫•*¨*•.¸¸✿✿¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸✿Skönt att alla helgerna är över nu. Fast att skolorna börjar och ungarna som går förbi och vrålar och
står i och skrämmer Prinsen. Har pratat med dem. Men tror inte de har förstånd att låta bli, kan ju bli sju
resor värre. Så jag får nog ha persiennerna nere tills de är har gått hem.På morgonen är de som zombis,
men efter skolan har de svept en hel del energidrycker och är så uppspelta så de hörs långväga.
Något svar från skolan fick jag aldrig. Lika bra det. kan ju inte bli värre.

♫•*¨*•.¸¸✿✿¸¸.•*¨*•♫ ♫•*¨*•.¸¸✿✿¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸✿♫•*¨*•.¸¸✿✿¸¸.•*¨*•♫ ♫•*¨*•.¸¸

Fick fribiljetter av Lillsyrran att gå på TomTits och se skelettdelar i plast. Sista dagen är på Tisdag. Har ingen lust alls


googlade man får inte ta foton, däremot skissa av dem. Nu är det förlängt till 3 Februari.2013

Sa redan i telefon, att jag inte var intresserad. Men hon skickade den ändå. Vågar jag åka in till stan när rånarehärjar mitt på dagen till och med. Läste att fem var gripna därav två unga kvinnor runt 22 år. 


Hur är folk uppfostrade egentligen. Kanske det alltid varit tjuvar och banditer rövare ända sedan urminnes tider.
I min stad Södertälje har det hänt massor av våldsbrott och bränder på kort tid. I natt brann en skola/hallen ner till grunden i Västergård.

Säkert att det händer i andra städer också. Jag blev ju intervjuad av Sveriges radio P1 om just kriminaliteten här i 
Södertälje. Men om det blev ett program som gick ut i etern fick jag aldrig reda på.


Du ska få reda på om jag går på det där.Vet inte om man får ta foton. Kan lika väl googla. Var ju där ett halv år
då jag hade aktivitetsarbete. Men enligt en som varit där nyligen, sa att jag skulle inte känna igen, de har byggt om allt.
Så det ska vara av den orsaken jag ska gå dit. Annars har jag inget där att göra.

Detta fick jag för jag engagerade mig i att ringa om den olåsta porten, som stod OLÅST dygnet om istället för låst.

Det uppskattade jag verkligen. Bio har jag inte varit på 25 år tror jag. Här i stan finns ingen biograf, annat än de filmer
som visas på Folkets hus. De gäller ända till 2014. 
Något mer har väl inte hänt egentligen.....

1 kommentar:

  1. Så trevligt att du fick biobiljetter!
    Lite positivt i alla fall.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera