Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 4 september 2012

PRINSEN OCH JAG I VÅR VARDAG

Ibland undrar jag hur jag kan komma på en så tokig idé att skriva ; Jag tar hand om honom,det har jag gjort flera gånger. Men alltid fått samma svar. Nej Mi, det är ingenting för Dig. Då har det rört sig om de katter som Irina fångat in som varit hemlösa.

Men den här gången var hon inte inblandad, jag hade första tjing och den enda. Men när jag märkte att
han inte är bra i magen, hade ju inte fått någon betänketid, allt gick ju så fort. Inom loppet av fem timmar, så var jag plötsligt kattägare.

Tyvärr är han fortfarande inte bra i magen. Det är ännu för löst. Kan ju bero på den nya miljön. Men jag tycker han har anpassat sig perfekt, fortare än jag trodde faktiskt, Sa till honom. Äntligen har Du hittat hem. Han tittade på mig med sina stora gula ögon och jag såg att han förstod vad jag sa. På tonfallet i
min röst.
Underbarare katt kanske finns. Men Prinsen han är min nu och för all framtid. Skojade att jag skulle sälja honom så jag kunde gå till tandläkaren. men här säljs ingen katt för allt smör i Småland.

Ska så småningom börja lite försiktigt med koppel halsband har han bara haft en dag,En liten bjällra talar om att här kommer han.

En favoritplats, som alla mina katter gillat. Idag låg han på magen med båda baktassarna hängande.
Ännu har han inte rivit ner något som jag märkt, kanske vält en lampa och pennstället, men det var när svansen viftade till.Han blev nog lite rädd.

Han har dille på minutvisaren på mina väggklockor, dem ska hoppa upp och drämma till. Den  här i rummet tar jag ner. Men den i köket hänger jag en liten bonad över som min dotter broderat i korsstygn.
På den står det inte en dag utan ett leende
.

Så här ligger han när det blir för varmt om magen. Inbillar jag mig. De platser jag vill han ska vara på
vill han absolut inte gilla. Men så är det ju. Katter har en egen vilja. Så får det bli han får välja. Fast min
säng om natten och badrummet är bara mitt. (än så länge)

Här låg han bara en kvart, ville ha lite kli på magen.Mestadels kryper han under överkastet.Hur han kan
andas där inunder förstår inte jag.

Öppnar balkongdörren en liten springa så han får sniffa lite, brukar jag göra. Då sticker han ut tassen så
långt det går.
Idag satt han och såg mig hålla på ute på balkongen, kände att det var någon som tittade på mig.
Så klart kunde jag inte låta bli att ta foto.
Fast han tittar säkert inte på mig, för hur jag än vinkade rörde han inte en min.Visst är han för go min
Prins. Det kommer nog så här i början bli många foton och alla mina inlägg kommer bara att handla om
Prinsen.
Idag passade jag på att stryka tvätten, medan han sov. Hälften hade jag hunnit med, då jag hörde någon på dörren. Det var Nanna som tog en stavgångsrunda förbi mig. Hon kom in satte sig med ryggen åt
kattlådorna. Nanna har en katta, även det hittekatt. Som heter Maja. 17 år nu.
Hon satt precis där hon sitter på fotot från i Maj.Där ser Du den lilla vepan bortom spegeln, som jag
nämnde tidigare. Den med blåbär och lingon  har dottern också knåpat ihop.
Plötsligt kom Prinsen farande rakt fram till Nanna som om de träffats förut. Så paff jag blev. Vilken katt.

Bra då vet jag att in te behöver jag ändra på mina vanor så mycket, jag kan nog ta hit flera ur min bekantskapskrets.
Nanna såg att gamla frysen som stod i hörnet var väck. Men än så länge är där en katt-toa med två lådor
och min låda med spadar,borste påsar,hushållsrulle, sprayflaska . Det får mina gäster stå ut med,

Ja nu vet mina bloggvänner lite om min nya sysselsättning. jag lär mig med tiden. Det var ju ändå trots
allt sju år sedan jag hade egen katt.
Tur att det snart är över för nu har jag mer eller mindre försummat mina växter på balkongen, igår
såg jag att dillen o.Chilin slokat, men med lite vatten tog de sig igen.
Potatisen har blommat färdigt ska snart tas upp. Odlade mest på skoj. Samt att det skulle vara lite grönt.
Täppan har vuxit igen. Där kommer snart Kärleksörten att blomma i höst.Och Vildvinet har klättrat upp
för hela husväggen nu igen.Så grannarna har fått sin beskärda del av den.
           Och av solrosen är det bara frön kvar som någon fågel kan smaska i sig.
                                        Det kom en liten till som även den är självsådd                                   

9 kommentarer:

  1. Ni har fullt upp, du och Prinsen! Tråkigt med magen bara, men det kanske ordnar upp sig snart. Jag ska klippa av min persilja och dill som är kvar sen får det bli höst i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Kasper går ju ute så han väljer själv vilket gräs han vill tugga på. :-)

    SvaraRadera
  3. Har man en liten Prins i huset blir det fullt upp. Jag tycker att han ser väldigt välmående ut.
    Så fin solrosen är!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Nu har han det gott, lille Prinsen! Vilen tur han fick komma till dig, Mi <3

    SvaraRadera
  5. Så fin han är din prins.
    Ja, då har du sällskap hela tiden.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. En så´n fin liten kissekatt du har skaffat.
    Min kisse har lite ont i baktassen just nu, men jag hoppas att det blir bra snart.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Morning till dig o Prinsen! Han är så fin! Tacksamt fotoobjekt också!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Prinsen är jättevacker..som kattägare har jag full förståelse för att han upptar det mesta av din vakna tid..och att din blogg handlar om honom. Du måste ju få dela med dig av hur ni två lär känna varandra :) Kram

    SvaraRadera