Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 17 september 2012

LITEN PROMENAD SOM STÄRKER

Brukar jag ta mig då och då. Ibland mitt på dagen ibland på kvällen. men eftersom det mörknar och blir kyligare har jag flyttat fram den till före middagen. Brukar äta kl.17.30
Idag gick jag bort till miljöstationen vid Klockarvägen förbi Netto. Finns en vid ändhållplatsen också.
Skulle slänga min hård och mjukplast. Det går inte att använda vårt sophus på gården för ingen har en
aning om hur och var och i vilket kärl påsen ska ligga. De kan inte skilja på plast och papper. Tidningar/kartong. Så här ser det ofta ut. Gör mig skvatt "galen". Får alltid hålla på och försöka lägga i påsarna. Mestadels är det så äckligt så jag vill inte ta i dem.
Tänkte ringa, men någon hann före.Den gröna påsen för matavfall får vi hämta på kontoret. Men de andra får vi skaffa själva.

På andra sidan finns en väg där de sparat skogen när de byggde. Brukar gå på andra sidan, där har jag
fotat massor av gånger.

Oj, jag skrämde en liten harpalt.Synd att jag inte hann få den på bild, fast jag ser något på högra sidan som kan vara den.



Igår blev det några bilder också. Det flesta har väl sett mina bilder så inte skiljer de sig så mycket.


                                                  Igår tog jag detta foto Kl.16.43 åter 17.18.

Sedan gick jag ner mot skolan, vek av och in på den för att komma ut till Genetafältet.Där de lagt upp all
jord och sådant som behövdes för att anlägga nya lekparken. Innan var där gräs, nu har det tillkommit
lite vilda blommor.

  Det är en förskola som Du ser och som jag brukar gå igenom på helgerna, på min väg till Maxi


 Vid sidan om förskolan finns Geneta gravfält med viss vegetation där mitt vitsppsställe är.

                                                  Mitt för, är den nya lekparken



 Här ska man cykla över de här bubblorna är det tänkt. Med hjälm, armbåge och knäskydd.
Nu är det inte en enda där.För det var nog innan den invigdes som jag tog fotot. Det vimlar av familjer
här i vanliga fall. Så nu är det inte lika lugnt längre. Min lilla oas med labyrinten som jag skrivit om är
fortfarande inte rörd och ingen har rensat där.Förr fanns en bänk som jag brukade sätta mig på och
njuta av färgprakten.

Vill bara vara ut så pass att jag känner att nu räcker det och så går jag hem för där väntar Prinsen på mig.



Så här ligger han när jag lagar min mat, hoppas nog jag ska tappa något.Men med hans känsliga mage,
får jag akta mig noga.
Han har span på mig.Idag ska han inte få någon mat mer, för det han åt opp i morse, hade han spytt upp.
Har märkt att han käkar sina torkade spyor som han gömt under bordet.Så nu får jag hålla uppsikt noga.


Kanske jag lägger upp för mycket.Vatten har han en extra skål till natten, men han gillar dricka ur kristallskålen.Så nog har han fått ett bra namn.Prinsen,  som jag har tagit en försäkring på hos Folksam, för ev.veterinärkostnader. För med han mage vet man aldrig.Han ska ju vaccineras en gång om året dessutom. Aldrig jag gjorde det med mina andra katter, som var både ute och inne. Och de levde ju många år.Han är så gosig,kelig som de flesta katter är. Klart lite busig till och från. Men inte så värst mycket, kanske han känner av sig mage.För busar han och hoppar upp och ner så blir han trött.Tänk
om han har fel på hjärtat, borde kanske ringa Nyköpings smådjurklinik där han fick sin vaccinering 26/3
i år.För att få den måste han vara frisk. Så vad har hänt från det datumet tills jag fick honom. En flytt och så flytten till mig.Vet inte hur länge man ska vänta.Lite oroande är det allt. Vi känner ju varandra inte helt och fullt än.Bara tre veckor.Har han varit hos mig.



4 kommentarer:

  1. Så fina bilder från dina trakter. Att det ännu blommar så vackert!
    Visst är det märkligt att det ska vara så svårt att sortera sopor? Jag förstår att du blir irriterad.

    Den där Prinsen kommer nog att bli väl omhändertagen hos dig. Han ligger där på bordet och ser väldigt välmående ut. Du får väl läsa på förpackningen hur mycket en katt ska ha. Det är ju inte bra att det blir för feta och innekatter rör sig ju inte så mycket.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Skönt att ta promenader, det gillar jag också.

    Konstigt att det ska vara så svårt att sopsortera, trist när skaer kommer på fel plats.

    Tror att mycket med Petersvik är vilande men att det ska rivas så småningom om inget annat beslut tas.

    Ha en fin vecka

    Lissen

    SvaraRadera
  3. Så vakker han er, Prinsen! og så flott han tar seg ut oppe i headingen også! =) Så du har hatt ham i bare tre uker, håper du finner ut at han ikke har noen hjertefeil og at han og du vil trives i mange mange år! :) Det ser jo ut som han har det godt hos deg, de han sitter oppe på bordet, søtt! :)

    Mange flotte bilder, klem fra meg i natten! :)

    SvaraRadera
  4. Jag försöker också ta promenader varje dag. Det är skönt när man väl kommit ut, fast ibland lockar soffan mer :-)

    SvaraRadera