Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 10 september 2012

IBLAND HÄNDER DET ........

Hade varit ute en kort promenad samt en sväng in till Netto, blev sugen på sardiner.Men de hade bara makrill i tomatsås. Köpte en platt burk för 15:- sedan gick jag till butiken längre fram, där jag handlade innan Netto fanns. De hade sardiner i olja nu till dubbla priset.Fem kronor tog de tidigare.Hade precis
öppnat, rensat och skulle börja äta, då telefonen ringer.Bäst att svara. Tur för det var min lillasyster
Cina som var på väg hem från Stockholm till Linköping.Hennes man var i San Fransisco.Hon kom
och hade Strauss med sig, deras Hovvavart cirka ett år. Jag fick stänga in Prinsen i köket.Drack en snabb
kopp kaffe och inom en timme så hade hon farit iväg.


Det var ett glatt besked jag fick, vi hade inte setts sedan jag fyllde 65 år.Det är 4 år sedan.
Fast vi inte bor så långt ifrån varandra blir det inte så ofta som vi ses.Min mellansyster  som
bor i Lidingö träffar jag inte heller så ofta som jag vill och borde göra.

Så gick Söndagen den kommer jag att minnas länge och väl.
Måndagen, idag alltså. Tog jag mig med stavarna upp för alla backarna och ner för dom, den kortaste men jobbigaste vägen till Djurmagasinet som ligger vi Brolunda.

Sista långa backen ner. Det vita låga är Schellmacken. Vädret var vackert och varmt.


Nu ska jag över rakt fram ligger det. Förr var det Konsum som hade den lokalen och intill var det ett
postkontor.Men det är längesedan det försvann.Nu finns där en blomsterhandel, en frisersalong och en tobaksaffär. Huset Du ser som ligger strax framför är en Pizzeria + Restaurant.

De valde ut ett foder som skulle vara bra mot lös avföring.Kyckling o.ris. Tänk om det är så, att han inte
tål fisk. Det har ju jag serverat hela tiden sedan jag fick honom. Köpte ju Friskies för steriliserade .Trodde
det skulle vara bättre. Men tydligen inte.
Nu efteråt har jag fått många goda råd hur man ska gå till väga. Men ska låta katten vara utan mat ett helt dygn. Sedan med så bitar mata ofta,ofta. Han var ju väldigt glupsk i början. Fick ju kokt skinka, räkor, för jag frågade vad han åt allt sa de. Sedan i smset hade de aldrig givit honom annat än torrfoder.Det var
verkligen som att köpa grisen i säcken. Visste  ju inte alls vad jag fick. Han är underbar gosig o.
går på lådan.Men det är svårt med djur som har känslig mage.
Hoppas verkligen att denna hjälper. Han har blivit lite lugnare, kanske känt av sin mage, för visst har han sprungit på lådan oftare än en katt brukar göra.Nu ska jag se om det börjar bli fastare form, för en slev
pölsa med sand är skumt. Och stanken obeskrivlig.Nu har jag inget mer att berätta...............


5 kommentarer:

  1. Ja du Mi, inte är det lätt med djuren, de små liven...men jag hoppas nu att magen rättar till sig, kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att den nya maten hjälper så han kan må bra i magen :)
    kram

    SvaraRadera
  3. ja, vi var unga och söta...nu är vi bara söta, Mi... ;-)

    SvaraRadera
  4. Hhejsan¡
    inte kul med krånglig mage..fick en gång något att strö på maten..tyvärr gick det ut maj märket va purina fortiflora veterinary diets hoppas de går bra
    kram wivi
    med katten miffo

    SvaraRadera
  5. Hoppas det ordnar sig med magen på din nya fina vän!Så roligt att du nu har en katt du som värnar så om de raringarna.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera