Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 8 september 2012

INNE ELLER UTE DET ÄR FRÅGAN

Om jag borde  näta in balkongen för annars får eller kan jag inte ha öppet mer än den där springan.

Läste om en som köpt rundstavar kan det vara skaft till räfsor el.liknande. och mjuknät, matt så det inte blänker i mörkret. Man fäster med buntband, sådana som elektrikerna använder.
Min granne har det åt sin katt Maja.


 Bör ju vara så enkelt som möjligt. Har ju panel på båda sidor med spalje ovanför.Men vill det sig riktigt illa kan han nog ta sig igenom hålen.Så det får nog gå runt hela balkongen. För säkerhets skull.
Försökt med kopplet igår, men då blev han tokig for som en boll runt runt.Halsband går bra.Det får han ha några timmar varje dag.
Hade ju gärna velat kunna ta med honom ut.För vore jag katt skulle jag vilja komma ut i gräset och lukta på blommorna. I vinter pulsa i snön.

Alla mina rutiner har fått ändras på så att de anpassas ihop med Prinsens rutiner mockning av lådor och matning.Allt det där tar väl sin lilla tid.
Fick ju aldrig reda på om han varit ute tidigare. Det bestämmer jag själv skrev hon, hans förra matte.

Han är inte riktigt bra i magen än. Han får kokt fisk varje morgon. Men så här kan jag ju inte ha det.
Kanske långhåriga katter har halvfast avföring.han verkar inte sjuk, men gillar inte att man rör magen, den är så spänd.Tycker han verkar lugn mestadels. Är lite nervös vid vissa ljud som prassel och skrammel, men det är ju jag med. Avvaktar väl ett tag till


                                                           

4 kommentarer:

  1. Låt honom få lite mer tid på sig att anpassa sig, så kanske det löser sig med magen. Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är rätt Mia, tror han har magkatarr, ständigt precis som jag vill ha något att tugga på jämt.Han verkar då trivas, för han har hittat flera olika ställen att vara på.

      Kram tillbaka.

      Radera
  2. Du kanske ska testa med ett annat foder? Han kanske inte tål den du har nu? Känslig mage kanske..Har du ingen sele åt honom istället för halsband? Halsband och koppel känns som om det skulle vara oskönt för en katts mjuka hals. Bra ide att kapsla in balkongen för bådas er skull! Kram

    SvaraRadera
  3. Noen ganger tenker jeg: aaaah, tenk om katter kunne prate!
    Men du må vel få vite om det har vært en innendørs eller utendørskatt tidligere! Etter at han er blitt helt vant med å være inne hos deg noen uker, kan du kanskje ta ham med en liten tur ut, sammen med ham? eller i sele kanskje, i første omgang..
    Og så ville jeg anbefalt en helsesjekk hos veterinæren :)

    Klem til dere to! :)

    SvaraRadera