Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 26 juni 2012

FAMILJEMIDDAG I GENETA

Hade lovat bjuda på en måltid som 16 -åring bröllopspresent. Min Dotter och hennes man har varit gifta så länge. Även barnen,mina barnbarn var med såklart.

De hade åkt kommunalt och det blev lite sightseeing tills de var framme.
En vacker röd ros fick jag.Där en knopp fallit av-.






Lustigt nog fanns det inget recept på hur man steker en ytterfilé. Och inte kom jag in på google.
Plötsligt dök min Dotter upp med barnen vid två. Så hon lagade till det, har ju vanan inne.
Jag har kommit ifrån det totalt, visste att man skulle ha 175grader i ugnen. Men hittade inte stektermometern. Då.  Dottern fixade fram den. Drog ut varenda låda..Jag hade köpt en färdig
potatisgratin utan tillsatser. Den var god. Meningen var att Pappa/Morfar skulle vara med också.
Men han kände inte sig kry.Man kan ju inte tvinga en gammal man om han inte vill.

Jag äter inte kött, så det blev några färdigmarinerade kycklingfiléer. En sallad hade jag förberett,roligt var det för jag skulle göra som Jamie Oliver slunga den i en handduk. Nyfriserad stänkte jag ner både mig och
lite överallt omkring mig. fnittrade gott åt hur jag höll på, och fnittrar än åt det.


Svärsonen kom vid 17-tiden. Han har egna fastigheter i Sörmland, där han hade fått ett jobb att utföra.
Alla lät väl smaka.


En tårta hade jag fixat dagen till ära.


De berättade om sin resa och jag om min till Älvkarleby och vinsten .
Jag hade ett huvudbry vem jag skulle be sova över i stugan 4+1 fick ju ett mail  om det.
Fast på presentkortet står det tydligt för två personer. ska ta reda på fakta.

Dottersonen snart 8 år. kom med ett förträffligt förslag. Du bjuder ju med oss, det blir 4+1.
Han har gått ut första klass och kan räkna nu. Ja,så var den saken ur världen. Inget att fundera på
längre. Nu har jag skjuts också. Och de får bestämma när det ska ske. Bara jag vet i god tid så jag
kan ringa och boka.

Efter att de farit hem. Klarnade det upp och jag kände för att ta en liten sväng ut med mina stavar.
Det var så friskt och skönt ute.











Prästgårdsvägen och Prosten Linders väg
på vardera sidan om

Tyvärr så kör både bilar,mopeder och andra motorfordon också  här.



 

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du hade! Gemensam måltid med barn och barnbarn... och god mat :)
    Lycka till med resplanerna!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dag, Mi!!! Det var både du och de dina värd...Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag bor i lägenhet nu också, Mi...den jag tittade på ligger bara liiite längre från järnvägen, så det kvittar..men jag vet inte hyran...

    SvaraRadera