Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 15 juni 2012

EN SÖDERTÄLJEBO FYLLER 72 ÅR

Halloj !

Jag har inte glömt bort mina fina rara bloggvänner, oh nej då.
Men den här årstiden tar jag vara på ljuset, solen och de varma vindarna.
Tycker faktiskt att det är skönt att det inte är för varmt, då jag är ute och
stavgår ibland på dagen men allra helst på kvällen.
 Så här fin var himlen när jag gick från Maxi ikväll. Kl.18.46

 Det är Geneta fältet.

Idag fyllde mitt X Dennis 72 år och klart han ska firas.

Tog bussen till Ronnaskolan och därifrån gick jag.Tänkte gå in till liljekonvaljstället för
att se om det fanns några kvar.Men det var bara blad.Då fortsatte jag på en smal stig,
som leder ner till Vatt Annas väg. Där jag bodde efter vi sålt huset i Pershagen.


Det var en fin liten skog som jag forcerade med mina stavar, hade jag inte haft dem,
hade jag inte kunnat ta mig fram över tallrötter och stenar, det var så smalt. Som vanligt
stannar jag ju upp för att se allt det vackra och tar några kort.
Här gick jag och vek in en bit längre fram.

                                   Visst är det fint.


Glest så Du kan urskilja husen längre ner.


Tror aldrig jag gick den vägen, när jag bodde där.Då gick vi katterna och jag åt
motsatta hållet.Nu är allt bebyggt.

Så kom jag in till Dennis, han satt där han alltid sitter, jag har ju nyckel, så han behöver
inte resa på sig för att gå och öppna.

Hans tvåa har en öppen planlösning..Speglarna satt där sedan förra hyresgästerna.
Det är HSB .Föreningen heter Kobben.
Här har Dennis bott sedan December 1993. Hade jag haft jobb. Hade jag säkert bott kvar
på Vatt Annas väg 27 NB





Så kom Dennis systrar och vi satt alla fyra och drack kaffe och pratade. De hade med sig en fin stor ampel.




Ena systern bor i Stockholm, det är hon som sitter med ryggen mot de små broderade
tavlorna, som våran Dotter har knåpat ihop. Och den andra systern bor här i Södertälje.

Det var en givande dag. Dennis satte värde på att vi kom. Han får inte ofta besök.
 Jag  ringde i förmiddags och sjöng och hurrade.Och systrarna sjöng när de kom-


4 kommentarer:

  1. Klart att Dennis uppskattade att han fick uppvaktning. Vet du, han och jag är lika gamla, jag fyller också 72 i år.

    Vilken vacker väg det var med alla de där gullregnen.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. grattis till han å vilka fina bilder du visar, tack för dina fina kommentarer hos mej:)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin promenix, jag känner igen mig ja....

    Saknar allt Södertälje ibland...kram Personliga Persson

    SvaraRadera
  4. Vilka fina promenadvägar du har !
    Dagliga promenader är viktiga. Du vet ju hur det känns efteråt - härligt, och man sover så gött sedan.

    Södertälje känner inte jag till, annat en kanalbron en gång i tiden!

    margareta

    SvaraRadera