Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 15 oktober 2013

FÖRSTA GÄSTERNA

kom och satt i min soffa i köket, mamma hade dukat med koppar och fat.
Vänt på dom för att det inte skulle hamna katthår i dom. För jag hoppar
alltid upp på borden även om det är dukat.



Kanske jag skulle sova en stund, för när de har kommit vill jag vara med och kanske
få en smakbit.
Men det fanns inget på bordet som jag ville ha, så jag hoppade upp på mitt eget som
står vid fönstret. Tur det är ett stort kök, så vi får plats med våra bord.


                                                        Björn och hans fru Ingrid




Idag fick jag inga räkor, annars hade det varit gott. Inte ens på räkmackans dag, fick jag det.
Hörde mamma sa hon skulle köpa krabba, för det hade hon läst på en annans blogg om.
Undrar om jag tycker om det.

Så kom de till sist, fast innan kom de från hyresvärden och satte dit två dosor som ska mäta
radonet, om det nu finns det, vill säga. Om två månader kommer de och hämtar dom.
Oåtkomligt för mig är de satta. Kan om jag får lust att hoppa upp på väggen från sänggaveln
och peta ner den som ligger på en tavelram. Får se om jag kan låta bli det.

Det blev en konstig dag.Men ändå inte. Jag vågade gå i lådan fast de satt där, då fick jag beröm
av mamma. Hurts-luckan i glas, hade jag petat upp som lite skydd för insyn. Man får inte vara dum fast man är katt. Vi är klokare än vad de tror vi är. Fast mest är det nog instinkt.


Det var visst något annat som skulle filmas men jag vill vara med helt klart.
Tass och nospuff tills nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Hej Prinsen
    Vet du jag tror du är mycket klok jag. Klart man vill vara i fred på toan. Och bara det att hoppa upp på bordet var ju också klokt. Det kunde ju funnits något där. Faktiskt tror jag katter (och även andra djur f-låt) är klokare än oss människor många gånger.

    Krabba tycker du säkert om, kan inte tänka mig annat. Det ska vara lite fiiiinare än räkor. Men menar du på fullt allvar att du inte fick på räkmackans dag? Det fanns nog en anledning till det. Glömska kanske ;) Och vad fint du har med ett eget bord, det har jag nog sett på bild(har jag för mig). Fint bildspel på dig fick du ialla fall.
    Men du, försök låta bli att peta ner dosan då kan mätningen bli lite fel. Tror jag. Lova!

    Puss på dig du goa och hälsa mamma så gott

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tjenare Prinsen! Så där gör dom här också när vi ska ha gäster för vi får också gå överallt, vi bor ju här! Självklart, men det är inte alla människor som förstår det.......
    Pippi och Nisse jamar

    SvaraRadera
  3. Mjauu Prinsen.

    En liten fågel viskade i mit öra att du markerar och mamma hämtar bollar. Det är riktiga tag det. Så ska det vara.

    Nej den lilla fågeln går inte att äta.

    Nospuss

    SvaraRadera
  4. Prinsen! Saknar dig.
    Håller du fortfarande på att fiska upp räkor ur skålen.

    Nosgos

    SvaraRadera