Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 3 november 2013

RUGGIGT VÄDER = INOMHUSLEKAR

Vart tog tiden vägen ,springer fortare än mig. och jag kan rusa så ,mattorna blir  dragspelsveckade, men mamma rätar ut och jag veckar än en gång. HON SKRATTAR VARJE GÅNG, SÅ DET ÄR VÄL ROLIGT. Har inte fattat riktigt vad skratt är, vi djur kan visa tänderna, men mest då vi är arga.
Idag blev jag det, för en katt som mamma kallade Lillen, tog sig fríheten att snoka under balkongen.
Då klättrade jag så högt jag kunde på nätet, kan ju om jag vill, ta mig ut, har sett en glipa högst upp.Kan ju fastna, och bli hängande, bäst att låta bli.

Nu ska vi se om det finns någon ny video på mig.




Mamma gillar inte att bo i ett industriområde säger hon, jag gillar inte oljudet, det stör mig för
då hör jag inte fåglarna varna.




Kan ju nte vänta hur länge som helst på att få äta. Har ju markerat att nu ska vi äta, men hon sitter kvar där
i datahörnan. Tyr att jag har födgeni, sedan min första tid  ute, då jag fick rota efter mat i skrymslen  och
bland sopor.


Här på tröskeln mellan allrummet och hallen, är min favoritplats. Varför vet inte mamma.
Men här känner jag mig trygg, då mamma sitter vid datorn .Fast mestadels är jag ute.




Ibland blir jag sömnig och då sover jag i min lilla bädd som
står i all-rumsfönstret på en strykbräda.



Tass och nospuff och tack Eivor för Du fick mamma att skriva åt mig igen.

5 kommentarer:

  1. Heeej gose-Prinsen. Vad roligt att jag fick mamma att få ändan ur vagnen och skrev så jag fick läsa om dig. Men vet du jag tror att han mycket att göra ändå så hon inte alltid hinner. Hon ska ju ta hand om dig och se till att du har det bra. Det är ju det absolut viktigaste.

    Vad tråkigt att se att du fått gå ute och leta mat själv. Det svider i mitt hjärta. Men nu är det ju slut med det nu får du nog så mycket god mat så du aldrig behöver vara hungrig.
    Men klättra aldrig upp på nätet så du riskerar att fastna där, jag blir ju livrädd när jag ser det. Lova det.
    Och så fin film hon gjort. Jag tycker varenda bild är jättefin. Men den sista, den du, där skulle jag önska att jag kunde plocka ut ditt goa söta huvud och krama dig och pussa dig. Nej nej jag lovar, jag ska inte försöka.
    Men vad bra att du kan få mamma att har roligt och busa med mattorna med henne. Att du inte kan skratta förstår jag men jag vet att du kan vara glad och visa att du har kul. Det kunde min katt så det kan nog du också.
    Här är också lite grått och trist, men inte idag då var det sol fast det börjar bli lite kallare nu. Jag har också en plats där jag kan ligga och gosa i värmen. Min säng. Det har jag gjort ikväll och somnade så jag har nyss vaknat.

    Lyckdes du skrämma bort Lillen eller fick han strosa runt lite och titta. Han är nog kanske lite nyfiken på dig.

    Nu ska jag se om jag hittar mammas andra sida och skriva lite till henne också. Jo men jag skojar bara, jag vet var det är.

    Må så gott du lila gose, jag tittar in igen och står det inget nytt så tittar jag på bilderna och läser igen.

    Nosgos och kramelikram från mig.


    SvaraRadera
  2. Lille Prinsen då...så fin! Klart du ska ligga där mellan rummet o hallen, då har du ju koll ;-)) Puss!

    SvaraRadera
  3. Hej Prinsen.
    Bara jag som tittar in och säger hej till dig. Hoppas du har det bra och inte så kallt ute ännu. Här börjar det bli lite kallare +2. Men snart så. Uj uj uj.

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Lille Prinsen, så go! Dom är för underbara våra små katter! Vad gjorde man utan dom......Vår lilla Pippi började hosta förra veckan så det var raka spåret till veterinären. Men allt var OK. Däremot hade hon tandsten, mycket, och det kan göra att dom blir irriterade i halsen, så veterinären lyckades smätta bort det mesta och nu är Pippi go och glad igen!
    Vi säger här varje dag, att vad vore livet utan katterna och hunden.......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej Mi
    Jovisst jag är in lite då och då och kollar läget hos dig.
    Prinsen är fin, jag saknar att ha katt samtidigt är det ett jätte stort jobb det är som att ha en bäbis, ha de gott kram PP

    SvaraRadera