Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 2 oktober 2013

BLIR I ALLA FALL INTE HUNGRIG

så ofta.
Tycker nog det bästa är den kokta skinka jag tigger strimlor av varje morgon, när matte eller mamma som hon säger i bland.Låter vänligare då hon säger kom till mamma, för hon är ju min matmamma. Hörde henne säga att matte är ett smeknamn på Mats. Hon kände en "plit" som kallades det.

Prinsen , kom får Du godis ! Är det bästa jag vet, en av dem. Nu sist fick jag inget, för de hade inte den sorten varken på Kringlan eller på Maxi. Hoppas de får hem det.
Igår luktade mamma katt. men inte min doft. Hon klappade en annan utanför som de lettiska barnen sett i
en buske några portar ifrån min.
Såg ganska besläktad ut. Samma färger som jag har.


Kan  vara en som de tröttnat på. Mamma har kontaktat Luffarkatten.Satte in videon på Djurskyddet i
Mariefreds facebooksida. Där hon fann mig.



Han bad mamma, kan inte jag få vara hos dig. Men det skulle inte jag tolerera. Inte en herre till.

Någon trodde det var jag som kommit ut i trapphuset. Nog för jag vill.Har smitit ut men fort sprungit in igen.


                                                         Prinsen  i campingstolen.



Ett speciellt tass-tack till Eivor som gillar det matte för in på min blogg.


                                                                Blir det bra så här .


                                               Hej då till vi ses igen på ett eller annat sätt. 

4 kommentarer:

  1. Sicken fin katt du har!! Visst är det kul med foto och annat sånt. Jag har aldrig filmat så mycket, men ska prova nån dag! Tack för hälsningen i min blogg!

    SvaraRadera
  2. men så söt han är, prinsen, när han hoppar upp till kanten på bänken för att få skinkstrimlorna! tänk vilket nöja man har av sina djur!
    agneta kram

    SvaraRadera
  3. Tack Prinsen. Vad glad jag blir. Älskar att läsa om och titta på dig.
    Ja Så där blev jättebra. Kan inte bli bättre. Du är bara för söt. Kommer tillbaka fler gånger och tittar på den bilden och alla andra mamma lägger upp. (jag hade också katt en gång och jag kallade mig också mamma).
    Det var ett fint bildpsel. Vet du utan mamma hade jag ju inte vetat att du fanns här.

    Nospuss och gos och så hälsar du väl till mamma också. Så hoppas jag ni hittar rätt godis till dig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Prinsen.

    Nu är jag här igen och jag ser att du tittar igenkännande på mig när jag kommer.
    Har varit borta idag, har en dotter som fyller år. Gammal som gatan är hon, fattar inte hur när jag är så ung. Men tårta fick jag, den skulle du nog tyckt om. Massor med grädde ,banan-smet och hallon.


    Ha det så bra nu och hoppas barnen är snällare mot dig nu.

    Nosgos

    SvaraRadera