Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 28 september 2013

HÄRLIGT MED MÖRKRET

Det gillar katter bättre än dagsljus, för då syns vi mindre,men vi ser mer..och matte
måste tända för att se. På det viset är vi olika.

.
Det har inte skett något nytt i mitt kattliv.
Både matte och jag mår bra och bäst om vi får rå om oss själva
utan en massa störande besök i tid och otid.

Gillar inte när de små knackar på dörren. De kan inte ringa, för matte har trätt på en socka
över metallklockan. Den använder matte ,när hon vill jag ska komma in, fast jag inte vill det.
Men varje gång luras jag av att någon kommer och då rusar jag in och gömmer mig, tills jag
vet vem det är. Då först kommer jag fram, så gjorde hon idag. Men jag kände ingen annan
doft. Så då förstod jag att hon lurat mig. Matte skulle gå och gratta Lennart som har namns-
dag. Det vet inte jag vad det är. Undrar om jag har någon. Hette ju Kurre innan jag kom till
matte.

Barnen är tre två pojkar i tio-tolvårsåldern flickan lite yngre.De kommer från Lettland och har
under dessa fyra kanske mera inte fått börja skolan. För de kan ingen svenska. Hört att matte
pratar konstigt med dom. De är snälla och lugna. Men de kommer bara på vardagarna, då
deras Mamma arbetar med att städa kontor i staden.


Matte jobbar med att leka med mig. Vi har så roligt.



Fast jag blir trött fort. Ett litet tag är det kul. Och då går jag och sover en stund i min fina tygbädd,
som står på strykbrädan framför alla växterna vid fönstret. Det kan Du se på bilden med de lila
gardinerna.



Matte sätter ner fröna som blir till grässtrån åt mig. Det är från kärven hon köpte åt vinterfåglarna.
Men de förstod sig inte på hur de skulle äta det.

Nu ska jag sova lite till känner mig trött, fast jag sovit flera omgångar redan. Vädret gör mig slö.
Hej då hoppas Du blir road ett tag.
Du som själv har katt, kan ju tycka det blir enformigt när det bara handlar om mig.
Tass och nospuff från Prinsen.

2 kommentarer:

  1. Tass och nospuss till dig, fina Prinsen!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade att fåglarna inte förstod hur de skulle äta, då får du ju mer. Det kan aldrig bli enformigt att läsa om dig. Vilka fina bilder matte tagit på dig. Och vet du. Heter man Prinsen tror jag man har namnsdag varje dag.

    Nospuss på dig och hälsa och skicka en Kram till matte också.

    SvaraRadera