Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 16 september 2013

OMVÄXLING FÖRNÖJER ÄVEN EN KATT ...

Lite regn bryr inte jag mig om, egentligen skönare än med gassande sol. Ligger här ute och sniffar, andra dofter kommer fram.

Har mina race så småmattorna blir till dragspel, matte skrattar och rättar till dom. Det kan inte jag, är ju en katt som ska krafsa i en rabatt.

Matte har lärt sig vad jag tycker om. Får nästan allt jag pekar på. Kokt skinka är så gott. Nu sist köpte
hon en annan sort, Kalvkorv den gick också att äta. Föredrar nog skinkan, matte lägger hushållspapper
mellan skivorna i den lilla speciella asken. På så vis drar pappret ur köttsaften. Den vill hon inte ha och
inte jag heller, tror jag-


Den som jag väntar på där, har en pepparkant runt, den tar hon bort.För det vill inte jag ha.

Sedan äter vi ihop framför den där apparaten som låter och blinkar och något som fladdrar förbi





Ibland tar jag mig en "tupplur" men då ska det vara barnfritt och lugnt. Matte har försökt förklara
för barnen att det inte är ett Zoo utan min rastplats. Och vill de hälsa på mig ska de vänta tills matte är
utanför. För kommer de för nära, går jag in och hämtar matte. Har inget förtroende för barn, sedan de
kastat snöbollar och skrämt mig.




Letar efter något hål där jag kan sticka ut, men matte är påpasslig. Bäst att låta bli.Har en
nyköpt sele. Men den vill jag inte prova. Den förra gav hon till grannens kanin, även fina kopplet.
Det har hon köpt ett sånt där som jag kan löpa iväg och hon kan stoppa. Och dra in mig i, det satte
hon på mig och jag löpte amok, for in under sängarna och snodde in mig. Efter den upplevelsen har
hon inte försökt mera. Men det är gott om tid.Ska ingenstans, trivs så bra här.

Hej då på ett tag !

4 kommentarer:

  1. Hej där!
    Här går det också åt mycket skinka till Pippi, framför allt. Och räkost, det äter både Pippi och Nisse!!!
    Och ja, hur kunde du veta att det är svårt att få katterna att låta bli att krafsa i landen. Nisse vill gärna vara där, så i början innan det vuxit upp får jag ha odlingsväv över!! Så är det bara.
    Jag är 61 år....så jag är inte så ung. Bilder kan ljuga ibland! Men tack i alla fall!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Ja du Prinsen, du har nog hittat dig en riktigt bra matte du! En toppenmatte!
    Men har man Prinsar och Prinsessor så ska de skötas om eller hur?
    Jag har ingen sådan längre men några igelkottar, om du vet vad det är? De får äta saffranspannkaka alla kvällar, fastän jag vet att de också lär tycka om kattmat.
    Hälsa din matte så gott och ha det bra tillsammans.
    Ps. jag ser att du äter din mat från en fin Tupperwareburk. Gul dessutom, fin färg

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så söt Prinsen är. Det är svårt att slita sig från din sida.
    Har det blivit något bättre med busungarna som skräms? Blev så ledsen när jag läste om det tidigare. Får de ingen uppfostran nu för tiden eller vad är det.

    Ha det gott och ge prinsen en liten kram från en som älskar katter
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har det allt bra gott, du lille Prins...Matte är snäll mot dig :)
    Kram o nospuss...

    SvaraRadera