Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 30 maj 2013

EN " OLYCKA " KOMMER INTE ENSAM....

Undrar vad som ska hända härnäst. I morse var allt som vanligt, vi drog oss en stund som vi alltid brukar. Prinsen är alltid lite morgontrött. Han vet att jag går upp flera gånger per natt. För mina reguljära toabesök. Vid fyratiden låg han i min säng. Vi somnade om till fem. Jag gjorde det i alla fall.

Så vid sex steg jag upp.Samma som varje morgon tar jag först hand om Prinsen, så han får lite Friskis blöt-mat.
Tar en mockning om det behövs, inget än. Gick in i badrummet för min vanliga procedur.Brukar ta en halvtimme. Hörde racet, men inte så mycket oväsen som han brukar föra.Öppnar dörren och ser första bruna fläcken, nästa matta och nästa, rätt så mycket på varje matta. Inga fartränder, liten minihög.Ute på balkongen var det  flera fart-ränder.Ute i köket kom han åkte åkte kana på rumpan för att torka
av bajset som fastnat i pälsen. Så här mycket brukar det aldrig vara. Om han nöjt sig med en matta men alla trasmattorna,strykbrädorna fina korgen.Försökte komma åt att torka ock klippa lite, men då bet han mig.Inte hårt. pep, helt förtvivlad  stackars Prinsen. Vad jag var, ska vi inte tala om. HUNGRIG. Men
äta ovanpå detta. Det lukta inget, som tur var.
Försöker klippa bort lite av pälsen, men inte röra där. Kan ju förstå, inte kul när någon tafsar en där i baken.

Nu är det över för denna gång.
Nu kan han ligga och pusta ut. Det var nog jobbigt även för honom. Men visst är han go. Tycker
inte om att jobba på fastande mage,lätt irritation kan uppstå.Men jag tog det lugnt, ville inte hetsa
honom.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10201377857755228&set=vb.1437581351&type=2&theater


vet nu inte om det funkar, men det är en liten videosnutt, där Prinsen pratar med Maja grann-kattan s. om
också hon är på en nätad balkong. Maja var inte talför då.Jag har pratat med henne flera gånger genom nätet. Då har hon jamat och  slickat fingret. Men nu är hon lika sur som sin matte. Som gav mig en ut-
skällning, då jag skrivit hennes namn och den andra grannen också är en surkärring som alltid gormar om allt möjligt på mig.

Mestadels har vi det mysigt Prinsen och jag.

Har nu förstått det där med att han är min prins ,vet nu att man kan ha många prinsar i sitt liv. När det gäller katterna så är nog Prinsen min prins. Så tack till alla för att jag fick veta det.

Idag skiner solen men det gillar inte Prinsen, han föredrar då det är mulet för då är det behagligt ute.

Ha en skön dag !
Och skriv gärna något...
Kram Mi



8 kommentarer:

  1. Stackars Prinsen och stackars dig....
    Har du sökt hjälp för hans problem?
    Utan att veta så tror jag att med en annan diet så kunde allt ordna sig till det bättre...någonting som binder ihop det hela litet grann
    Hoppas att allt ordnar sig på bästa sätt

    kram
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin och fler som undrar.
      Prinsen är fin i magen, har fått kattuna tonfisk och kokt strömming i veckan som var.
      Men det fastnar i pälshåret, idag var det nog mycket mer än vanligt.Han fick inte bort det själv ens med att åka kana på mattorna och golven

      Ska klippa lite vartefter jag kommer åt.

      Radera
    2. Så skönt att det handlar om pälsen och inte om magen. Det känns genast bättre för ont i magen vill man ju inte att de ska ha.

      Karin

      Radera
  2. Han är väl lite långhårig så det lätt fastnar och tovar sig därbak. Du kanske kunde pröva med en handduk modell större så att du får stor täckyta att torka av med? Småpill i rumpan brukar dom inte gilla men om du har nåt stort så kan du nog få bättre tag..men inte nåt tjockt för du måste ju få fäste med handen s.a.s. Trevligt snack det här hehe. Jag har tur med Larsa för han har inget emot att bli tvättad eller att jag pillar snorkråkor eller tvättar honom i öronen..han gillar det, men så har jag iofs hållit på med det sen han var liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Babbi ! Det ska jag pröva, använde tvättlappar av papper med Intimtvål, för det lossnade inte med bara vatten. Klippte lite mer i morse.
      Han brukar åka kana på mattorna.Trodde han kunde ha mask, att det kliar i rumpan. Vi vet ju själva. Hihihihi Kram Mi

      Radera
  3. Stackars prinsen! Hoppas det är bättre nu. Min hund, Milou, brukade åka kana när han hade mask, men det fixade sig snabbt med medicin. SV: Tusen tack för grattiset idag. Jag hade själv alldeles glömt bort det. Nu ska jag påminna alla andra om det. Kram

    SvaraRadera
  4. men stackarn vad jobbigt å för dej som fick extra att städa, tack för grattis hälsningen till mej, vet inte vad som hände med facebook igår helskumt.

    SvaraRadera
  5. Äntligen hittade jag dig.
    Du och några till har ramlat ut ur mina Favoriter. Kan vara att jag fick uppgraderat webbläsare som inte fungerade så jag bytte tillbaka.

    Prinsen ser så go och avslappnad ut,förstår att han är DIN prins.

    Fint golv.

    Kram

    SvaraRadera