Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 3 juni 2013

ANDRA "OLYCKAN" .......

Som blev bra, när allt var färdigt.
Men oj vilken pärs. Skulle just äta min middags-sallad hade väl tagit ett par gaffelbitar, när Prinsen
kom in och ville jag skulle se vad han hittat. En liten svart myra, den fick gå samma öde som myra nr 2.3.4.5. såg att de kom fram under en av trall-rutorna.lyfte och det vällde ut en hord av små svarta myror.

Lyfte bort en rad bröt isär den och kastade ut under nätet.Det fortsatte komma  ut myror. jag sopade och skyfflade upp.Tappade aptiten. Lika bra fortsätta. Så får Prinsen syn på något igen, klart han ska vara med när det händer något och jag är där.En drottning, strax en till. Det blev att ta bort vartefter.Hämtade vatten och slog över, trodde det skulle rinna bort.
Då får jag se att de ska försöka ta sig in i över tröskeln. Det var bara att fortsätta bryta bort alla.
Ställde dem vid sidan om.Och hällde hink efter hink. Tio blev det säkert. Katter gillar inte att bli våta
om tassarna, men likväl skulle han ut och tassa.
Nu får det torka lite. Åt lite till av salladen som nu blivit blöt, behövde energi för att fortsätta.
Torkade av med såpvatten, fläckarna Du ser är olja efter jag strukit trallen varje vår. Men inte i år.
Den främsta raden var blekt av sol,vind och regn samt snö. De hade tjänat sitt syfte. Vet inte hur många
år jag haft det.Säkert fyra.


Prinsen ville ut och lufta sig. La en matta framför spjälorna. Den dög, han la sig där ett tag.
Två timmar höll jag på innan jag kunde sätta mig till ro, fast den in fann sig inte. Kände jag måste göra något mera.
När jag varit ut och fixat plattorna på gräset som bilden visar. Rann svetten  om mig, Efter en dusch
var jag lika svettig igen.
Prinsen tyckte nog jag var besvärlig som inte kunde sitta stilla som jag brukar göra.
Riktigt kunde läsa blicken, men sätt dig på stolen och vila lite. Då gjorde jag det.


Äntligen kunde han pusta ut på en av favoritplatserna. Tyvärr fick han inte vara ute längre än vanligt.
Klockan 22.20 kände jag mig helt färdig i ryggen. Lite tjat, men till slut när jag kom med sopen, så gick
han motvilligt in.
Sedan sov vi gott till Kl.4.00.

Nu hade golvet torkat. Och ingen gladare än Prinsen nu kunde han finna flera platser på betonggolvet, sådana som han annars inte kunnat ligga på.Invid väggen, långt från solstrimmorna.

Tror det får duga så här i sommar. Nästa kan vi köpa en konstgräsmatta och täcka hela ytan.


Ställde ut paraplystolen. Kanske den kan bli sovplats. Men han föredrog att ligga på betongen.

Vad kan nästa "olycka" bli för något. Det finns inget ont som inte har något gott med sig.

Jag fick motion i all fall. Underligt att jag orkade och så i värmen. Ofattbart.
Det är ju jag som vill ha matta och fint.Prinsen bryr sig inte. Har en grön plastmatta som jag lägger dit efter jag tvättat den i morgon.

Nu känns det skönt efteråt. Och jag fick betalt för spaljén av Fru Söderberg ,som idag var glad som
en lärka. Och ville ge mig en stockrosplanta. Men sa nej tack, har ingen plats för den.Hon frågar varje år
och jag tackar nej.

Så här såg salladen ut när jag åt den vid lunch, hade gjort dubbel sats, men till middagen var det inte lika gott.

2 kommentarer:

  1. Ett riktigt äventyr på min ära både för dig, för myrorna och för Prinsen!
    Hoppas att du slipper myrorna nu. Vattna är vettigt. Jag hade invasion i växthuset och har nog aldrig vattnat så mycket där förr som jag gjorde, men trägen vann:)

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Fullt ös hemma hos Prinsen och matte! Ibland kan det vara skönt att få sådana där ryck, man får gjort mycket när man väl sätter igång! En plastgräsmatta kommer nog att bli bra! Prinsen är väldigt tjusig!
    Agneta kram

    SvaraRadera